تمدید مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون رادیو آماتوری
تمدید مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون رادیو آماتوری
آی سی تی نیوز - مدیرکل صدور پروانه سرویسهای رادیویی رگولاتوری از تمدید مهلت ثبت‌نام برای شرکت در آزمون رادیو آماتوری مبتدی و عمومی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ایرج مکرمی گفت: به دلیل عدم موفقیت تعدادی از علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این آزمون در بازه زمانی تعیین شده، مهلت ثبت‌نام در آزمون تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری تمدید شده است.

وی افزود: تمدید مهلت زمانی ثبت‌نام این فرصت را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا بر مهارت‌ها و تسلط خود در بخشهای تئوری و عملی آزمون به ویژه آزمون شنیداری مورس افزوده و با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.

مکرمی درباره نحوه ثبت‌نام در آزمون رادیو آماتوری اظهار کرد: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون و دریافت گواهی‌نامه رادیو آماتوری در هر دو سطح مبتندی و عمومی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir منوی خدمات الکترونیک، ارایه مجوزهای مربوط به خدمات رادیویی، صدور گواهی‌نامه رادیو آماتوری پس از مطالعه شرایط و نحوه برگزاری آزمون تا ۱۵ بهمن ماه جاری برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

مدیرکل صدور پروانه سرویسهای رادیویی تصریح کرد: تاریخ قطعی آزمون و جزئیات نحوه برگزاری آزمون الکترونیکی از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ارسال پیامک به شماره تلفنی که متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در سامانه درج کرده‌اند، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مکرمی گفت: آزمون رادیو آماتوری در دو بخش آزمون تئوری و عملی برگزار می‌شود که سوالات آزمون تئوری در چهار حوزه “مقررات”، “مدارات الکترونیکی – مخابرات”، “انتشار امواج” و “رادیو آماتوری” و آزمون عملی (مورس) نیز شامل دو دسته سوالات شنیداری و نوشتاری است و نمره منفی ندارد.