تصویب سند پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی
تصویب سند پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی
آی سی تی نیوز - شورای عالی فضای مجازی سند پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی را در راستای اجرای سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به تصویب رساند.

به گزارش مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، سند پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی در زمینه کاهش نرخ رشد جرایم فضای مجازی و ارتقا سالم سازی و کاهش محتوای آسیب رسان و مجرمانه در فضای عمومی مصوب شده که اقدامات آن در این حوزه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، قوه قضائیه و فرماندهی انتظامی کشور تقسیم کار ملی شده است.

بنابراین گزارش، آشنایی جامعه با تاثیرات روانی، اجتماعی و اقتصادی قمار در فضای مجازی، سازوکارهای هوشمند پیشگیری از ترویج و گسترش قمار در فضای مجازی و بسترسازی برای مقابله با شبکه مرتکبین و عوامل مرتبط با قمار از جمله اهداف و اقدامات این سند می باشد.

تدوین سند در طی حدود ده جلسه تخصصی با حضور نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه فرهنگی اجتماعی فضای مجازی در سال ۱۴۰۰ انجام و سپس طی یک جلسه کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا و سه جلسه شورای معین تأیید شده و در جلسه شورایعالی فضای مجازی سال ۱۴۰۱ به تصویب رسیده است.

سند پیشگیری و مقابله با قمار در فضای مجازی اینجا در دسترس است.