تشریح ارزیابی های محور پست هوشمند جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات
تشریح ارزیابی های محور پست هوشمند جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات
آی سی تی نیوز - رییس کارگروه پست هوشمند نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، شاخه های مورد ارزیابی محور پست هوشمند این جشنواره را تشریح کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدرضا قادری رییس کارگروه پست هوشمند نهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مزیت های این جشنواره نسبت به سنوات قبل اضافه شدن محور پست هوشمند به عنوان زیرساخت و پیشران توسعه کسب و کارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال کشور است.
وی افزود: تقاضای روز افزون برای ارائه خدمات پستی هوشمند و ارتقای ظرفیت عملیاتی و کیفیت سرویس ها موجب توسعه خدمات و فناوری های نوین در حوزه پست هوشمند شده است و بازیگران جدیدی پا به عرصه توسعه زنجیره ارزش خدمات پستی نهاده اند و امروز می توانیم بگوییم شاهد ظهور صنعت پست در کشور هستیم.
قادری تصریح کرد: به منظور ترویج خدمات نوین و تشویق شرکت های فعال در این حوزه و توسعه این صنعت که نقشی حیاتی در اقتصاد دیجیتال کشور بازی می کند محور پست هوشمند با چهار زیر محور در جشنواره تعریف شده است.
رییس کارگروه پست هوشمند جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در شاخه هوشمندسازی فرایندها و خدمات پستی تجربیات موفق اپراتورهای پستی و ارائه کنندگان خدمات هوشمند سازی مورد ارزیابی قرار می گیرند، اظهار کرد: در شاخه خدمات توزیع و پیک های هوشمند شهری استارتاپ ها و بازیگران جدید عرصه توزیع هوشمند و خدمات پیک درون شهری به رقابت خواهند پرداخت.
وی ادامه داد: در محور سیستم های هوشمند اطلاعات مکانی و کدپستی، استارتاپ ها و شرکت های فعال در زمینه توسعه خدمات مکانی، نقشه و نشانی و کدپستی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و در نهایت در شاخه پست پاک و وسایل نقلیه برقی ارائه کنندگان خدمات پستی با استفاده از وسایل نقلیه برقی پاک و سازندگان وسایل نقلیه برقی به رقابت خواهند پرداخت.
قادری خاطرنشان کرد: از تمامی فعالان حوزه پست هوشمند و زنجیره ارزش این خدمات دعوت به عمل می آید که در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام و تکمیل و ارسال فرم های مربوطه اقدام کنند تا ضمن برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره موجب تقویت و تداوم محور پست هوشمند و توسعه این صنعت شوند.