آلمان از تحریمهای آمریکا پیروی نمی کند
آلمان از تحریمهای آمریکا پیروی نمی کند
آی سی تی نیوز - آلمان قصد ندارد در ممنوعیت تجهیزات مخابراتی ساخت چین از آمریکا پیروی کند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، به گفته سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان ممنوعیت استفاده از چنین تجهیزاتی به صورت موردی بررسی می شود.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، رابطه آلمان و چین به دقت تحت بررسی قرار گرفته و همین امر وابستگی اقتصاد کشور به انرژی روسیه را نشان داده و مقامات نگران وابستگی تجاری مشابهی به چین هستند.

از سوی دیگر پس از آنکه در هفته گذشته کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا از تایید تجهیزات جدید چینی به دلیل ریسک غیرقابل قبول نسبت به امنیت ملی آمریکا سرباز زد، آلمان به طور خاص تحت فشار است تا اقداماتی درباره تولید کنندگان تجهیزات مخابراتی چینی انجام دهد.

طبق گزارشی در وزارت اقتصاد آلمان، توصیه هایی برای افزایش سطح بررسی ها درباره استفاده از تجهیزات در برخی ایالت ها انجام شده است.

در این تحقیق به قانونی اشاره شده که ۲۰۲۰ میلادی در آلمان وضع و موانع متعددی برای سازندگان تجهیزات مخابراتی شبکه های ارتباطی نسل آینده ایجاد کرده است. تحت قانون مذکور در صورتیکه تهیه کننده تجهیزات ادعاهای اشتباهی داشته باشد، از بازبینی های امنیتی پشتیبانی نکند یا نتواند شکاف امنیتی را ترمیم یا گزارش کند، می توان استفاده از تجهیزات فناوری اطلاعات به طور جداگانه یا کل شرکت را ممنوع و آن را غیر معتبر اعلام کرد.

درهر حال در گزارش ۱۰۴ صفحه استراتژیک اشاره شده باید یک گام فراتر رفت و تجهیزات و محصولاتی که در کشورهای خودکامه برای مخابرات و فناوری اطلاعات و همچنین دیگر زیرساخت های حیاتی مانند حمل نقل، آب و زنجیره غذایی ساخته می شود را ممنوع کرد.