آزمایش سرویس اینترنت رومینگ توسط استارلینک
آزمایش سرویس اینترنت رومینگ توسط استارلینک
آی سی تی نیوز - استارلینک در حال آزمایش سرویس اینترنتی رومینگ جهانی با قیمت 200 دلار در ماه است با این حال نسبت به اتصال ضعیف هم هشدار داده است.

به گزارش فارس به نقل از ورج، شرکت متعلق به اسپیس ایکس ادعا دارد که طرح جدیدش اتصال در سراسر جهان را فراهم خواهد کرد.

طبق پیامی که برخی از کاربران استارلینک دریافت کردند، این شرکت سرویس اینترنت ماهواره‌ای جدید را آزمایش می‌کند و به شما امکان می‌دهد تقریباً از هر نقطه‌ای از زمین متصل شوید. شرکت متعلق به اسپیس ایکس این ویژگی را سرویس رومینگ جهانی می‌نامد و اعلام کرده که ماهیانه ۲۰۰ دلار علاوه بر کیت استارلینک پایه ۵۹۹ دلاری هزینه خواهد داشت.

این سرویس که از پیوندهای بین ماهواره‌ای استارلینک (معروف به لیزرهای فضایی) برای برقراری ارتباط در سراسر جهان استفاده می‌کند؛ با یک هشدار همراه است. استارلینک در پیام خود به کاربران خاطرنشان می‌کند که باید انتظار داشته باشید که سرویس معمولی استارلینک با سرعت بالا، تأخیر کم همراه با دوره‌های کوتاه اتصال ضعیف یا بدون اتصال خواهد بود.

همچنین مشخص نیست که استارلینک چگونه به وعده خود مبنی بر ارائه اینترنت تقریباً در هر کجا عمل خواهد کرد. استارلینک همچنان در انتظار تایید مقررات در کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان و کامبوج است و در سایر کشورها کاملاً در دسترس نیست. با وجود این، PCMag گزارش می دهد که این شرکت سرویس رومینگ جهانی را به برخی از کاربران خارج از مناطق تحت پوشش شرکت مانند گرینلند ارائه می دهد.

طرح ۱۳۵ دلاری در ماه Starlink RV، به کاربران این امکان را می‌دهد که خودروهای کاروانی (RV) خود را برای دسترسی به اینترنت در حین سفر به سخت‌افزار این شرکت مجهز کنند. اما فقط در بخش‌های خاصی از جهان در دسترس است و دسترسی به اینترنت مانند مشتریان خانگی در اولویت نیست و در نتیجه سرعت کمتری دارد.

درست مانند طرح RV، کاربران می توانند سرویس رومینگ جهانی را در هر زمان متوقف کنند. ما هنوز نمی دانیم که آیا استارلینک به کاربرانی که برای این طرح ثبت نام می کنند، اولویت دسترسی به اینترنت را می دهد یا خیر.  از طرفی مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که کیت های این شرکت با قوانین و مقررات محلی مطابقت دارد و همچنین عوارض گمرکی و مالیات واردات را بپردازد.