کشف بیش از ۹ هزار دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز
کشف بیش از ۹ هزار دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز
تهران- ایرنا- مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ هزار و ۴۰۴ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ؛ «کاظم دهقان‌پور» افزود: در راستای کاهش بار شبکه توزیع برق و جلوگیری از بروز نوسان و خسارت به تجهیزات مشترکان برق پایتخت و در ادامه برنامه‌ریزی سال جاری این شرکت در طرح برخورد با متخلفان و بهره‌برداران غیرقانونی شبکه برق پایتخت، با بررسی و اقدامات انجام شده توسط بازرسان مناطق ۲۲ گانه این شرکت، تعداد ۹ هزار و ۴۰۴ دستگاه ماینر از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی و کشف شده است.

وی با اشاره غیرقانونی بودن اتصال دستگاه‌های استخراج رمزارز فاقد مجوز به هر نحو و در هر محل از رصد مستمر و پیگیری بازرسان این شرکت در سطح پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، پیشترشرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام‌کرد: در مجموع تاکنون هفت‌هزار و ۲۰۷ مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور کشف و تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۱۳ دستگاه جمع‌آوری شده است.

هر دستگاه استخراج بیت‌کوین (ماینر) به‌صورت متوسط توان مصرفی به‌اندازه پنج یخچال ۲۰ فوت و چهار کولر آبی دارد و به همین دلیل استخراج‌های غیرمجاز به دلیل ایجاد اختلال در شبکه توزیع، می‌تواند باعث بروز آسیب به وسایل برقی شهروندان شود.

رمزارز گونه‌ای پول دیجیتال است که در آن تولید واحد پول و تایید اصالت تراکنش پول با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری کنترل شده و معمولاً به‌طور نامتمرکز بدون وابسته به یک بانک مرکزی کار می‌کند.