کسب و کارهای مجازی نیازمند تشکل‌های متنوع هستند
کسب و کارهای مجازی نیازمند تشکل‌های متنوع هستند
آی سی تی نیوز -شهباز حسن‌پور گفت: تعداد کسب‌وکارهای مجازی کشور بیش از ۳ میلیون شغلی است که در حال حاضر احصا شده لذا از نظر تعداد اینماد و به‌ویژه ازنظر تعداد اعضا و اتحادیه‌های کسب‌وکار مجازی، هنوز جای کار داریم.

شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اشتغال و اصناف مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به کسب و کارهای مجازی اظهار داشت: امروزه با توجه به تنوع و تعداد کسب و کارهای مجازی، ایجاد اتحادیه‌های تخصصی و متنوع در این فضا، ضرورتی است که باید بدان پرداخته شود.

نماینده مردم سیرجان در مجلس با بیان اینکه طبق آمارارائه شده، اکنون به‌صورت اسمی سه هزار و ۵۰۰ عضو دراتحادیه فعلی کسب و کار مجازی وجود دارد، تصریح کرد: بدون شک تخصصی کردن اتحادیه ها می‌تواند خواسته‌ها و مطالبات همه رسته های شغلی را در این فضا به گوش قانونگذار و متولیان امر برساند و با روشن شدن مطالبات تخصصی و خاص هر رسته، می توان کمک موثری در راستای کمک به معیشت مردم و اقتصاد کشور بر داشت.

وی تعداد اندک اینماد های فعلی را نیز محل انتقاد خواند و گفت: به نظر می‌رسد تعداد کسب‌وکارهای مجازی کشور بیش از ۳ میلیون شغلی باشد که در حال حاضر احصا شده لذا از نظر تعداد اینماد و به‌ویژه ازنظر تعداد اعضا و اتحادیه‌های کسب‌وکار مجازی، هنوز جای کار داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تصریح کرد: یکی از موارد قابل تأمل در تخصصی کردن اتحادیه ها آن است که اجاز ه نمی‌دهد کمتر از یک درصد فعالان این حوزه برای هزاران کسب‌وکار مجازی تصمیم‌گیری کنند. این موضوعی است که باید در راستای عدالت محوری بدان توجه ویژه داشت.