<span style='color:#787878;font-size:12px;'>در یک نشست خبری مطرح شد:</span><br/>«دیجی‌فای» مسیر ورود کسب‌وکارهای سنتی را به دنیای تجارت الکترونیکی هموار می‌کند
<span style='color:#787878;font-size:12px;'>در یک نشست خبری مطرح شد:</span><br/>«دیجی‌فای» مسیر ورود کسب‌وکارهای سنتی را به دنیای تجارت الکترونیکی هموار می‌کند
آی سی تی نیوز - صبح روز سه‌شنبه، 14 تیرماه 1401 نشست خبری«دیجی‌فای» با حضور مدیران این شرکت و نمایندگان رسانه‌ها در محل هتل همای تهران برگزار شد.

صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱ نشست خبری«دیجی‌فای» با حضور مدیران این شرکت و نمایندگان رسانه‌ها در محل هتل همای تهران برگزار شد.

دیجی‌فای مجموعه‌ای است که با هدف ارائه‌ خدمات باشگاه مشتریان برای صاحبان مشاغل مختلف راه‌اندازی شد. این شرکت هم‌اکنون ابزارهای متنوعی را برای توسعه‌ هر‌کسب‌وکار فروشگاهی یا مجازی، با بهره‌گیری از جدیدترین‌ روش‌های رایج دنیا، ارائه می‌کند.

محمد فرخ‌نژاد، بنیان‌گذار و مدیرعامل دیجی‌فای در این نشست خبری، به تاریخچه فعالیت این شرکت پرداخت و گفت: ایده این کار در انتهای سال ۱۳۹۴ با این سوال شکل گرفت که چرا فروشگاه‌های سطح شهر از سیستم‌های وفادارسازی مشتریان و مزایای آن استفاده نمی‌کنند. با همین ایده در سال ۹۵ تیم شکل گرفت و تصمیم گرفته شد که یک برنامه وفادارسازی مشتری برای کسب‌وکارهای سنتی ایجاد شود.

وی افزود: در قدم اول، محصولی با نام بونس‌کارت ایجاد شد و در سال ۹۷ موفق به جذب سرمایه شدیم و در سال ۹۸ موفق شدیم که شرکت را با درآمدهای خودش اداره کنیم.

فرخ‌نژاد گفت: به واسطه بازخوردهایی که از پذیرندگان دریافت می‌کردیم، متوجه دو سوال نیاز اساسی آنها شدیم که عبارت بود از اتصال به سیستم‌های مختلف مانند حسابداری و فروش به صورت یکپارچه و همچنین امکان راه‌اندازی فروش آنلاین. برای پاسخ به این نیازها محصول بونس ۳۶۰ را توسعه دادیم که شامل صندوق، فروشگاه آنلاین و باشگاه مشتریان می‌شد.

مدیرعامل دیجی‌فای ادامه داد: در سال ۹۸ این محصول را با چند کسب‌وکار تست هم کردیم؛ اما آغاز همه‌گیری کرونا موجب رکود کسب‌وکارهای سطح شهر و در نتیجه افت درآمدهای ما شد.

وی گفت: در عین حال کرونا موجب رشد فرهنگ خرید اینترنتی و حرکت پرشتاب کسب‌وکارها به سوی فروش آنلاین شد و ثابت کرد که جهت‌گیری ما درست بوده است.

فرخ نژاد گفت: دیجی‌کالا که اکوسیستم کاملی از خدمات قابل ارایه به فروشگاه‌ها داشت، در آن زمان به دنبال راهکاری برای ورود به حوزه تجارت اجتماعی و حمایت از راه‌اندازی کسب‌وکارهای مستقل بود و به این ترتیب، روی شرکت ما سرمایه‌گذاری انجام داد و در انتهای سال ۱۴۰۰ با ری‌برندینگ انجام شده، به عنوان عضوی از خانواده دیجی‌کالا، با نام جدید دیجی‌فای فعالیت خود را ادامه دادیم.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴هزار پذیرنده در دیجی‌فای ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: محصول اصلی خود را که یک فروشگاه‌ساز به همراه ماژول‌های ارسال، پرداخت و ابزارهای جانبی کسب‌وکار است، توسعه داده‌ایم و پس از دریافت و تحلیل بازخوردهای اولیه، از امروز وارد مرحله مارکتینگ و تبلیغات می‌شویم.

فرخ‌نژاد در تشریح چشم‌انداز دیجی‌فای گفت: هدف ما این نیست که تمامی راهکارهای موجود برای پاسخگویی به نیازهای کسب‌وکارها را درون دیجی‌فای توسعه بدهیم. بلکه قصد داریم بستری آماده کنیم که تمامی سرویس دهندگان بتوانند در این بستر و از دورن پنل دیجی‌فای به پذیرندگان خدمت ارایه کنند.

در ادامه این نشست مهیار ابوترابی، بنیان‌گذار و مدیر مارکتینگ دیجی‌فای گفت: این شرکت برای تمامی کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی که محصول یا خدمتی برای عرضه دارند، از یک مزون در اینستاگرام گرفته تا یک عطاری در بازار یا نخلستانی در جنوب، امکان داشتن یک فروشگاه آنلاین شخصی را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دیجی‌فای رقیب سایر پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین نیست، افزود: ما به این پلتفرم‌ها به عنوان ابزار مکمل نگاه می‌کنیم. به این ترتیب، فروشندگان کالا می‌توانند علاوه بر سایت خودشان، در سایر پلتفرم‌ها نیز حضور داشته باشند.

وی دیجی‌فای را راهکاری برای رفع دغدغه‌های اصلی فروشندگان و مشتریان، از جمله نیاز به درگاه پرداخت، تداخل فروش آنلاین و حضوری و همچنین موضوع اعتماد و طولانی بودن و شفاف نبودن پروسه خرید تا دریافت کالا عنوان کرد.

به گفته ابوترابی، چیزی که دیجی‌فای را از سایر فروشگاه‌سازها متمایز می‌کند، داشتن سیستم یکپارچه است.

وی توضیح داد: ما تمامی ابزارهای لازم یک کسب‌وکار برای مدیریت و توسعه را در اختیارش قرار می‌دهیم و در تمام این مسیر، از راه‌اندازی فروشگاه و رفع مشکلات پرداخت تا جذب مشتری در کنار و همراه پذیرندگان خواهیم بود.

مدیر مارکتینگ این شرکت گفت: سعی می‌کنیم از تجربه و دانش دیجی‌کالا به عنوان سرآمد حوزه تجارت الکترونیک در ایران، به نفع کسب‌وکارهای خرد و مستقل بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه بازخوردهای دریافت شده، حاکی از نیاز کسب‌وکارها به آموزش است، افزود: برای رفع این نیاز، آکادمی دیجی‌فای را راه‌اندازی کرده‌ایم که به برگزاری وبینارها و دوره‌های آموزشی مختلف می‌پردازد.

در بخشی دیگر از نشست امروزحسین خلیلی، یکی دیگر از‌بنیان‌گذاران و مدیر فنی دیجی‌فای ضمن اشاره به ویژگی های این محصول گفت: هم اکنون محصولات و خدمات ما شامل فروشگاه‌ساز، پنل مدیریتی، ماژول‌های ارسال و پرداخت و باشگاه مشتریان است.

وی افزود: در زمینه ارسال با دیجی‌اکسپرس و دو بازیگر بزرگ حوزه لجستیک برای ارسال به سراسر ایران همکاری داریم و در بخش پرداخت نیز علاوه بر همکاری با بانک‌ها و PSPها، روش‌هایی مانند کارت به کارت را هم در اختیار پذیرندگان قرار داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: بخش مدیریت سفارشات محصول ما به فروشنده امکان می‌دهد که به سادگی وضعیت سفارش را بررسی کند و مشتری را نیز در جریان سفارش قرار بدهد. ماژول‌های گزارش‌گیری ما به پذیرنده کمک می‌کند که روی وضعیت کسب‌وکارش اشراف داشته باشد و باشگاه مشتریان قدرتمند ما ارتباط پذیرنده و مشتریان‌اش را تقویت می‌کند.

خلیلی ادامه داد: با استفاده از ماژول انبارداری مجازی، فروشنده قادر خواهد بود که آمار موجودی محصولات را در دسترس داشته باشد. همچنین امکان شخصی‌سازی فروشگاه و نسخه وب اپلیکیشن به پذیرنده امکان می‌دهد که به راحتی از طریق گوشی تلفن همراه، کلیه فرایندهای اساسی فروشگاه اینترنتی را مدیریت کند.

خلیلی تاکید کرد: تلاش ما این است که کاربر درگیر اموری مانند خرید هاست و ترافیک نباشد و امور فنی از دوش او برداشته شود. در آینده نیز زنجیره خدمات دیجی‌فای را تکمیل‌تر خواهیم کرد و گزینه‌های متنوع‌تری در اختیار پذیرندگان خواهیم گذاشت.

در بخش پایانی این نشست خبری نیز مدیران دیجی‌فای به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

از جمله موارد مطرح شده در بخش پرسش و پاسخ، هزینه استفاده از خدمات دیجی‌فای بود که ابوترابی توضیح داد: در حال حاضر تمامی خدمات دیجی‌فای در یک بسته ۶ ماهه با قیمت یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود. البته هر پذیرنده می‌تواند با ثبت‌نام به مدت یک ماه از تمامی خدمات به صورت رایگان استفاده کند.

وی  افزود: به زودی بسته‌های متنوعی از نظر زمانی آماده خواهیم کرد.