آی‌سی‌تی نیوز – رئیس اتاف اصناف تهران از سازمان امور مالیاتی خواست تا مهلت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی را برای همراهی بهتر فعالان صنفی تمدید کند. به گزارش اتاق اصناف تهران قاسم نوده فراهانی افزود: در موضوع صندوق‌های فروشگاهی به آموزش و در صدور پروانه های کسب، به زمان نیاز داریم چراکه صدور پروانه […]

آی‌سی‌تی نیوز – رئیس اتاف اصناف تهران از سازمان امور مالیاتی خواست تا مهلت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی را برای همراهی بهتر فعالان صنفی تمدید کند.

به گزارش اتاق اصناف تهران قاسم نوده فراهانی افزود: در موضوع صندوق‌های فروشگاهی به آموزش و در صدور پروانه های کسب، به زمان نیاز داریم چراکه صدور پروانه صنفی نیازمند اخذ گواهی نداشتن بدهی مالیاتی است که این امکان در سامانه مودیان مالیاتی ممکن نیست.

نماینده وزیر صمت در هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: اصناف و سایر مشاغل تا پایان بهمن ماه جاری باید اطلاعات دستگاه‌های کارتخوان و درگاه های پرداخت را با کد ملی در سامانه مودیان امور مالیاتی کشور ثبت کنند تا برای آن ها پرونده مالیاتی تشکیل و کد مالیاتی صادر شود.

نوده فراهانی با تاکید بر اینکه اصناف همراه سازمان امور مالیاتی هستند اما وظیفه اخذ مالیات بر عهده آنها نیست، اظهار داشت: اصناف فرار مالیاتی ندارند و پرونده های مالیاتی خود را ثبت کرده و برای پرداخت مالیات به حقه مشتاق هستند.

سازمان امور مالیاتی ۳۰ بهمن را آخرین مهلت برای ثبت اطلاعات پایانه‌های فروشگاهی و دستگاه‌های پست در سامانه امور مالیاتی اعلام کرده است.

به گفته رئیس دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی دستگاه های کارتخوان شامل مالیات نمی شوند بلکه سود حاصل از درآمد افراد مشمول مالیات می‌شود و درگاه ها و کارتخوان ها به عنوان یک ابزار شفاف باید در سازمان امور مالیاتی به ثبت برسند.