۱۰ کشور برتر با بیشترین تراکم جرایم سایبری
۱۰ کشور برتر با بیشترین تراکم جرایم سایبری

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان ۱۰ کشور برتر با بیشترین تراکم جرایم سایبری را مشخص کردند که بریتانیا در این لیست در رتبه اول قرار دارد. به گزارش سایبریان؛ شرکت امنیت سایبری «Surfshark» مطالعه‌ای را در مورد ۱۰ کشور برتر با بیشترین جرایم سایبری انجام داده است. براساس این مطالعه، بریتانیا در صدر فهرست قرار دارد […]

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان ۱۰ کشور برتر با بیشترین تراکم جرایم سایبری را مشخص کردند که بریتانیا در این لیست در رتبه اول قرار دارد.
به گزارش سایبریان؛ شرکت امنیت سایبری «Surfshark» مطالعه‌ای را در مورد ۱۰ کشور برتر با بیشترین جرایم سایبری انجام داده است. براساس این مطالعه، بریتانیا در صدر فهرست قرار دارد و پس از آن ایالات متحده، کانادا و بلژیک قرار دارند. بریتانیا به ازای هر یک میلیون کاربر اینترنت، ۳۴۰۹ قربانی داشت که تقریباً ۲ برابر ایالات متحده (۱۷۲۴ در هر یک میلیون کاربر) است. تعداد قربانیان در بریتانیا ۱۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته که دومین رشد سالانه در سراسر جهان پس از آفریقای جنوبی است که با شدیدترین افزایش ۲۷۷ درصدی مواجه شد.

ویتاوتاس کازیوکونیس (Vytautas Kaziukonis)، مدیر عامل Surfshark توضیح داد که با دیجیتال شدن بیشتر زندگی ما، هر سال احتمال قربانی شدن در جرایم آنلاین افزایش می‌یابد. از سال ۲۰۰۱، تعداد قربانیان جرایم آنلاین ۱۵ برابر افزایش یافته و خسارات مالی بیش از ۲۰۰ برابر، از ۲۰۰۰ دلار به ۴۸۰ هزار دلار در ساعت، افزایش یافته است. به ناچار، چشم‌انداز حریم خصوصی و امنیت سایبری طی چند سال آینده به سرعت تغییر خواهد کرد. درنتیجه، اکنون زمان خوبی برای تمرکز بر بهداشت امنیت سایبری شخصی برای ایمن‌تر ماندن آنلاین است.

طبق این تحقیق، ایالات متحده و کانادا از سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش حدود ۵۰ درصدی قربانیان جرایم سایبری بوده اند.

هند با ۴ قربانی به ازای هر یک میلیون کاربر و افزایش یک درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ در انتهای فهرست قرار گرفت. این کشور همراه با بلژیک جزو کشورهایی با کمترین رشد سالانه قربانیان جرایم سایبری بودند. با این حال، بلژیک با ۹۴ قربانی در هر یک میلیون کاربر در سال ۲۰۲۰ در رتبه چهارم فهرست تراکم قرار دارد.

جدا از دو استثناء بلژیک و هند، تعداد کلی جرایم سایبری در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

محبوب‌ترین جرایم سایبری

طبق مطالعه Surfshark، فیشینگ برای دومین سال متوالی همچنان رایج‌ترین جرم سایبری است. در سال ۲۰۲۰، در مجموع ۲۴۱۳۴۳ قربانی فیشینگ وجود داشت. با این حال، به طور متوسط، قربانیان فیشینگ کمترین مقدار پول را از دست دادند (۲۲۵ دلار به ازای هر قربانی)، در حالیکه افرادی که قربانی کلاهبرداری سرمایه‌گذاری شدند، با بیشترین ضرر (۳۸۲۸۷ دلار به ازای هر قربانی) مواجه شدند.

در عین حال، کلاهبرداری احساسی و اعتماد به نفس بیشترین تأثیر مالی را روی قربانیان خود داشت. مردم بیش از ۶۰۰ میلیون دلار از این طریق در سال ۲۰۲۰ از دست دادند. در آن سال کمترین تأثیرگذاری جرایم آنلاین، حملات انکار سرویس (DoS)، تنها حدود ۲۰۰۰ قربانی با میانگین ضرر ۲۵۴ دلار، گزارش شد.

الکساندر والنتیج (Aleksandr Valentij)، مدیر ارشد امنیتی در Surfshark اظهار داشت : «با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، ممکن است شاهد جنگ‌های سایبری و جاسوس‌افزارهای مشابه جاسوس‌افزار اسرائیلی پگاسوس (Pegasus) باشیم.»

به گفته کارشناسان، در مجموع جرایم سایبری حداقل ۵,۶۵۴,۹۴۷ قربانی و ۱۹ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار خسارت در طول دوره ۲۰ ساله داشته است.

با مشاهده این مشکل، Surfshark یک دماسنج آسیب‌پذیری داده ایجاد کرد که اطلاعات منبع باز اف‌بی‌آی (FBI) و الگوریتم‌های تحقیقاتی را ترکیب می‌کند؛ این ابزار آنلاین به کاربران امتیاز ریسک شخصی، جرایم سایبری خاص احتمالی و تاکتیک‌های پیشگیری را بسته به نقاط داده انتخابی می‌دهد.

دماسنج آسیب‌پذیری داده همچنین حاوی توضیحات، گونه‌شناسی، نکات و آمار ۲۰ جرم مختلف اینترنتی با هدف کاربران فردی است. این دایره‌المعارف همچنین دارای پوشش گسترده آماری از روندها و الگوهای موجود در زمینه جرایم سایبری است.