۶ خط قرمز کاخ سفید برای غول‌های فناوری
۶ خط قرمز کاخ سفید برای غول‌های فناوری
کاخ سفید روز پنج‌شنبه شش اصل را برای اصلاح رویه پلتفرم‌های فناوری بزرگ اعلام و تصریح کرد برای کنترل شرکت‌های بزرگ فناوری ایالات‌متحده، دو حزب کنگره را تشویق به حمایت از خود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این شش اصل تحت عنوان “افزایش رقابت و مسئولیت پذیری در بستر فناوری” پس از دیدار مقامات دولت بایدن با کارشناسان برای بحث در مورد “مضرات پلتفرم‌های فناوری و نیاز به پاسخگویی بیشتر آنها” منتشر شد.

کاخ سفید معتقد است ایالات متحده به “قوانین شفافی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود کسب و کارهای کوچک و متوسط و نیز کارآفرینان می‌توانند در یک زمین بازی برابر با یکدیگر رقابت کنند.”

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «این اصول حاصل ماه‌ها فعالیت دولت و تعامل با سهامداران متعدد است. ما مشتاقانه منتظر هر گونه بازخوردی از سوی شرکت‌های فناوری هستیم.»

گروهی از قانونگذاران هر دو حزب قانون ضد انحصار را با هدف مهار چهار غول فناوری شامل فیس بوک، اپل، گوگل و آمازون تدوین کرده‌اند که باعث می‌شود این شرکت‌ها از طرفداری از کسب و کار خود و به حاشیه راندن کسب و کارهای دیگر در بخش نمایش نتایج جستجو و به دیگر شیوه‌ها خودداری کنند. قانونگذاران گفته‌اند که از ۶۰ رأی ضروری در سنا برای تصویب این طرح برخوردارند، اما هنوز هیچ رأی‌گیری برنامه‌ریزی نشده است.

کاخ سفید گفت: از جمله موضوعاتی که در جلسه روز پنجشنبه مقامات ارشد کاخ سفید، کارل راسین، دادستان کل منطقه کلمبیا و برخی کارشناسان فناوری مورد بحث قرار گرفت، موارد ضد انحصار، حریم خصوصی، تبعیض الگوریتمی و سایر حوزه‌های سیاست گذاری بخش فناوری بود.

این شش اصل شامل ترویج رقابت در بخش فناوری، حفاظت‌های قوی از حریم خصوصی فدرال و حفاظت جدی تر از حریم خصوصی و آنلاین کودکان، لغو حمایت‌های قانونی ویژه از پلتفرم‌های بزرگ فناوری، افزایش شفافیت در مورد الگوریتم‌های پلتفرم‌ها و تصمیمات مربوط به تعدیل محتوا و پایان دادن به تصمیم‌گیری الگوریتمی تبعیض‌آمیز به نفع غول‌های فناوری است.