آی‌سی‌تی نیوز – استرالیا قصد دارد چهار شرکت فناوری بزرگ اپل، فیسبوک، گوگل و آمازون (در اصطلاح بیگ تک) را وادار کند تا اطلاعات نادرست در فضای مجازی را سر و سامان دهند.   سرکوب بیگ تک توسط استرالیا استرالیا قصد دارد چهار شرکت فناوری بزرگ اپل، فیسبوک، گوگل و آمازون (در اصطلاح بیگ تک) […]

آی‌سی‌تی نیوز – استرالیا قصد دارد چهار شرکت فناوری بزرگ اپل، فیسبوک، گوگل و آمازون (در اصطلاح بیگ تک) را وادار کند تا اطلاعات نادرست در فضای مجازی را سر و سامان دهند.

 

سرکوب بیگ تک توسط استرالیا
استرالیا قصد دارد چهار شرکت فناوری بزرگ اپل، فیسبوک، گوگل و آمازون (در اصطلاح بیگ تک) را وادار کند تا اطلاعات نادرست در فضای مجازی را سر و سامان دهند.

ناظر رسانه‌ای استرالیا قادر خواهد بود شرکت‌های اینترنتی را مجبور به ارائه داده‌های داخلی درباره نحوه رسیدگی به اطلاعات نادرست و جعلی کند، که آخرین اقدام دولت این کشور برای سرکوب بیگ تک است.

 

ارائه کد اینترنتی خاص توسط استرالیا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست
دولت فدرال روز دوشنبه اعلام کرد اداره ارتباطات و رسانه استرالیا (ACMA) همچنین می‌تواند کدی خاص صنعت اینترنت را بر روی پلت‌فرم‌های غیرهمکار اعمال کند و به دیگر دولت‌های سراسر جهان بپیوندند که به دنبال کاهش انتشار دروغ‌های مضر بر روی اینترنت هستند.
قوانین برنامه‌ریزی‌شده پاسخی به گزارش ACMA است که نشان می‌دهد چهار پنجم بزرگسالان استرالیایی اطلاعات نادرست درباره COVID-19 را تجربه کرده‌اند و ۷۶ درصد فکر می‌کنند پلت‌فرم‌های آنلاین باید بیشتر برای کاهش میزان محتوای نادرست و گمراه‌کننده به اشتراک‌گذاشته شده آنلاین تلاش کنند.

قوانین با تلاش‌های اروپا برای مهار محتوای آسیب‌رسان آنلاین که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۲ اجرایی شود، همخوانی دارد، اگرچه اتحادیه اروپا گفته است با توجه به برخی ادعاهای رسانه‌های دولتی روسیه در طول این مدت، خواهان اقدامات سخت‌تر برای متوقف کردن اطلاعات نادرست است.

 

اطلاعات نادرست چگونه شروع و تقویت می‌شوند؟
به گزارش صنایع، پل فلچر، وزیر ارتباطات استرالیا، در بیانیه‌ای، اعلام کرد: پلتفرم‌های دیجیتال باید مسئولیت آنچه در سایت‌هایشان وجود دارد را بر عهده بگیرند و در صورت ظاهر شدن محتوای مضر یا گمراه‌کننده اقدام کنند.
گزارش ACMA می‌گوید، استرالیایی‌ها به احتمال زیاد اطلاعات نادرستی را در سرویس‌های بزرگ‌تری مانند فیس بوک و تویتر می‌بینند.

روایات نادرست معمولاً با «پست‌های بسیار احساسی و جذاب در گروهایی که حول محور تئوری توطعه میچرخد» شروع می‌شد و «توسط عوامل تأثیرگذاران بین‌المللی، مانند شخصیت‌های معروف، با پوشش رسانه‌ها تقویت می‌شد».