کاهش تولید آیفون با قوانین کنترل کووید در چین
کاهش تولید آیفون با قوانین کنترل کووید در چین
ماه آینده تولیدآیفون در یکی از بزرگترین کارخانه های آن احتمالا تا ۳۰ درصد کاهش می یابد. به گفته یک منبع آگاه دلیل این امر سختگیری های مربوط به کووید۱۹ در کارخانه ای در چین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فاکسکان یکی از مهمترین پیمانکاران اپل برای تولید آیفون سعی دارد تولید در یکی دیگر از کارخانه های خود در شهر شنژن را افزایش دهد تا کاهش ایجاد شده را جبران کند.

در حال حاضر کارخانه اصلی فاکسکان در چین در ژنگ ژو قرار دارد و ۲۰۰ هزار نفر در آن فعالیت می کنند. این کارخانه به دلیل نارضایتی ها درباره اقدامات اجرایی برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ با اختلالاتی روبرو است و چند کارگر طی تعطیلات آخر هفته از آن فرار کرده اند.

براساس قوانین چین در خصوص کووید ۱۹ مقامات محلی باید برای جلوگیری از شیوع بیماری به سرعت عمل کنند و یکی از این اقدامات قرنطینه کامل است. کارخانه هایی که در مناطق شیوع ویروس کرونا قرار دارند بیشتر اوقات به شرطی اجازه ادامه فعالیت دارند که یک سیستم حلقه بسته ایجاد کنند.در این سیستم کارگران در محل کارخانه کار و زندگی می کنند.

البته کسب وکارها اشاره کرده اند چنین وضعیتی چالش های متعددی ایجاد می کند.

فاکسکان در ۱۹ اکتبر غذا خوردن در کانتین های کارخانه ژنگ ژو را ممنوع کرد و از کارگران خواست در خوابگاه هایشان غذا بخورند. این اقدام سبب شد افرادی که در این وضعیت در کارخانه فعال بودند در شبکه های اجتماعی درباره وضعیت خود گلایه کنند. همچنین چند کارگر طی تعطیلات آخر هفته از کارخانه گریختند.

این ناآرامی در حالی رخ می دهد که به طور معمول در این بازه زمانی تولیدکنندگان دستگاه های الکترونیکی مشغول فعالیت هستند زیرا تعطیلات پایان سال میلادی در پیش است.

فاکسکان روز گذشته اعلام کرد وضعیت تحت کنترل است و تولید در واحدهای دیگر را افزایش می دهد تا هرگونه اختلال ایجاد شده را جبران کند. در این میان ارزش سهام این شرکت ۱.۴ درصد در بورس کاهش یافت.

این شرکت بزرگترین تولید کننده آیفون است و حدود ۷۰ درصد این موبایل ها را تولید می کند. در حقیقت ۴۵ درصد درآمد فاکسکان از تولید آیفون حاصل می شود.

هرچند کارخانه فاکسکان در هند نیز آیفون می سازد، اما بخش اعظم تولید این شرکت به کارخانه ژنگ ژو تعلق دارد.