کاهش بی سابقه فروش موبایل در چین
کاهش بی سابقه فروش موبایل در چین
آی سی تی نیوز - فروش موبایل چین با کاهشی بی سابقه و ۱۳ درصدی روبرو شده است. این پایین ترین میزان فروش موبایل در یک دهه اخیر به حساب می آید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، داده های شرکت های تحقیقاتی طرف ثالث نشان می دهد اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کووید۱۹ و رکود اقتصادی، تمایل مشتریان به خرید از بین برده است.

طبق گزارش شرکت IDC، تعداد کل موبایل های بارگیری شده ۲۸۶ میلیون دستگاه بوده است. این پایین ترین میزان خرید موبایل در چین از سال ۲۰۱۳ میلادی به حساب می آید و نخستین باری است که فروش سالانه چین به کمتر از ۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.

لوکاس ژونگ، رئیس بخش موبایل چین در شرکت تحقیقاتی Canalys می گوید: سال گذشته سیاست های سختگیرانه کنترل همه گیری کرونا سبب شد پس انداز خانوار به بالاترین میزان برسد. این درحالی بود که مشتریان با احتیاط هزینه پرداخت می کردند.

طبق گزارش IDC شرکت ویوو که موبایل اندروید تولید می کند، برترین برند ۲۰۲۲ میلادی در چین بود و سهم آن در بازار ۱۸.۶ درصد بود. کل موبایل های بارگیری شده این شرکت در مقایسه سالانه ۲۵.۱ درصد کاهش یافته بود.

اپل سومین برند پرفروش موبایل در ۲۰۲۲ میلادی بود که کل فروش این شرکت در مقایسه سالانه ۴.۴ درصد کاهش یافته بود.

در کل میزان کاهش محموله های موبایل در چین نشان دهنده عملکرد این بخش در سطح جهانی است. در سال ۲۰۲۲ میلادی کل موبایل های بارگیری شده در سراسر جهان به ۱.۲ میلیارد دستگاه رسید که پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۳ میلادی به حساب می آید و همچنین این رقم در مقایسه سالانه ۱۱ درصد کمتر است.