کاربران اهمیتی به اینترنت ۵G نمی‌دهند
کاربران اهمیتی به اینترنت ۵G نمی‌دهند

آی‌سی‌تی نیوز – اگرچه اینترنت ۵G سرعت دانلود را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده است اما همچنان هستند کاربرانی که به تجهیز گوشی یا تبلت‌شان به این فناوری اهمیتی نمی‌دهند. گروه IT: اگرچه اینترنت ۵G سرعت دانلود را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده است اما همچنان هستند کاربرانی که به تجهیز گوشی یا تبلت‌شان به […]

آی‌سی‌تی نیوز – اگرچه اینترنت ۵G سرعت دانلود را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده است اما همچنان هستند کاربرانی که به تجهیز گوشی یا تبلت‌شان به این فناوری اهمیتی نمی‌دهند.
گروه IT: اگرچه اینترنت ۵G سرعت دانلود را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده است اما همچنان هستند کاربرانی که به تجهیز گوشی یا تبلت‌شان به این فناوری اهمیتی نمی‌دهند.

به گزارش دیجیکالا مگ، اینترنت ۵G در سال ۲۰۱۹ رسما در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفت اما در آن زمان فقط کشورهای محدودی امکان بهره‌وری از این فناوری را داشتند. اما حالا بعد از گذشت تقریبا ۳ سال، بسیاری از کشورها زیرساخت‌های لازم را برای بهره‌مندی از این اینترنت پرسرعت فراهم کرده‌اند و شاهد فروش بالای گوشی‌های ۵G در این کشورها هستیم. حتی گزارشات اخیر از آمار فروش گوشی‌های هوشمند هم نشان داده که فروش این محصولات امسال به ۵۱٪ رسیده است که رشد بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد.

در حال حاضر گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی هم از شبکه‌ی پرسرعت ۵G پشتیبانی می‌کنند و دیگر مثل قبل این قابلیت فقط مختص پرچم‌دارها نیست. اما با این حال هستند کشورهایی که حتی اینترنت ۴G هم در آن‌ها به تمام پتانسیل خود نرسیده چه برسد به اینکه بخواهیم انتظار داشته باشیم از شبکه‌ی ۵G پشتیبانی کند. همین موضوع هم سبب شده بسیاری از کاربران اصلا اهمیتی به این فناوری جذاب ندهند.

پنجمین نسل از اینترنت داده سرعت بی‌نظیری دارد. در نتیجه تعبیه‌ی مودم سازگار با آن در گوشی‌های هوشمند اقتصادی و میان‌رده که شرکت‌هایی نظیر پوکو و ردمی در فروش آن‌ها بی‌رقیب هستند باعث شده کاربران به خرید آن‌ها اشتیاق پیدا کنند. اما به نظر می‌رسد کسی لزوما به بخش «اینترنت ۵G» اهمیتی نمی‌دهد.

طبق گزارشات منتشر شده از سوی موسسه‌ی آماری Statista، مردم کشورهای اروپایی نظیر آلمان، اتریش و سوییس اصلا اهمیتی به دسترسی به اینترنت ۵G نمی‌دهد چون فقط ۱۳ الی ۱۶٪ از آن‌ها به این فناوری علاقه نشان داده‌اند. یک کشور اسکاندیناویایی هم از این حیث با فقط ۱۰٪ میزان علاقه به اینترنت ۵G در رده‌ی آخر قرار گرفت. همین میزان علاقه را در کشور فنلاند هم نسبت به فناوری یادشده شاهد هستیم.

اینطور که به نظر می‌رسد، آگاهی برخی از این کاربران نسبت به اینترنت ۵G و پتانسیل بی‌نظیری که این فناوری دارد خیلی بالا نیست. فقط کافی است میزان تبلیغات و سرمایه‌گذاری صورت گرفته در کشورهایی نظیر چین، آمریکا، کره‌ی جنوبی و … را روی این فناوری مشاهده کنید و آن را با سایر کشورها مقایسه کنید. همچنین نظرات مردم این کشورها را هم در کنار هم قرار دهید تا متوجه شوید تا چه اندازه میزان علاقه‌ی مردم با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در آمریکا ۲۵٪ و در کشور چین ۳۰٪ از کاربران به اینترنت ۵G علاقه‌مند هستند. نکته‌ی جالب هم برزیل است. کشوری که کمتر از آن به عنوان بازاری بزرگ یاد می‌شود اما ۴۱٪ از کاربران آن به استفاده از آن تمایل دارند.

همانطور که گفته شد، هنوز اینترنت ۵G همه‌گیر نشده و تا آن زمان شاید یکی دو سال فاصله داشته باشیم. باید منتظر بمانیم ببینیم چه پیش می‌آید. قطعا با افزایش قدرت سخت‌افزارها، نرم‌افزارها هم حجیم‌تر و سنگین‌تر می‌شوند و اینجاست که اهمیت یک اینترنت پرسرعت بسیار بیشتر خود را نشان می‌دهد. در نتیجه اشتیاق کاربران به استفاده از آن هم بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.