چین: آمریکا ۱۴۰ گیگابایت داده را سرقت کرد
چین: آمریکا ۱۴۰ گیگابایت داده را سرقت کرد
بر اساس گزارش تحقیقاتی مشترکی که روز دوشنبه توسط مرکز ملی واکنش اضطراری به ویروس‌های رایانه‌ای در چین منتشر شد، آژانس امنیت ملی آمریکا در سال‌های اخیر بیش از ده هزار حمله سایبری علیه چین انجام داده است.

به گزارش فارس به نقل از سی جی تی ان، شرکت امنیت اینترنتی Qihoo 360  چین برآورد کرده که در اثر حملات هکری آمریکا ۱۴۰ گیگابایت اطلاعات ارزشمند از این کشور به سرقت رفته است.

این تحقیقات پس از آن آغاز شد که دانشگاه پلی تکنیک نورث وسترن، یک دانشگاه پیشرو در صنعت هوانوردی چین، گزارش داد که در ماه آوریل هک شده است. بازرسان چینی منشا حملات سایبری مذکور را دفتر عملیات دسترسی مناسب در آژانس امنیت ملی آمریکا دانستند.

مقامات چینی می گویند علت حمله به دانشگاه مذکور آن است که بسیاری از استعدادهای سطح بالا در این کشور در آنجا کار می کنند و بسیاری از پروژه های تحقیقاتی در سطح ملی در این دانشگاه پیگیری می شود.

در مجموع مشخص شد ۱۳ نفر به طور مستقیم این حملات سایبری را انجام داده اند و بیش از ۶۰ قرارداد برای پوشش این فعالیت های مخرب امضا شده است.

بیان لیانگ، کارشناس امنیت شبکه در Qihoo 360، گفت: «آنها ابتدا شبکه های رایانه ای را جستجو می کنند. سپس ابزارسفارشی سازی شده را برای هدف قرار دادن یک شبکه خاص ایجاد می کنند. هکرها از ۴۱ ابزار برای نفوذ به فایروال ها یا دیواره های آتش، فعال کردن مجرای نفوذ کنترل از راه دور، سرقت داده های حیاتی و پاک کردن آثار این اقدامات استفاده کردند.