پیام رسان گوگل تعطیل شد
پیام رسان گوگل تعطیل شد
گوگل چند سال پس از معرفی Hangouts، به فعالیت این پیام‌رسان قدیمی پایان داده و اعلام کرده بود از اول نوامبر پیام رسان Hangouts به کار خود رسما پایان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، مدتی پیش شرکت گوگل اعلام کرده بود که در  آبان‌ماه قصد دارد نسخه وب برنامه پیام رسان گوگل Hangouts را رسما از دسترس خارج و کاربران را به گوگل چت هدایت کند. در ابتدای سال جدید بود که شرکت گوگل نسخه اپلیکیشن پیام رسان Hangouts را تعطیل کرد.

گوگل پس از این که در سال ۲۰۲۱ به کاربران Hangouts اجازه داد به اپلیکیشن دیگری مهاجرت کنند، در ماه ژوییه به عمر نسخه‌های اندروید و iOS اپلیکیشن پیام‌رسان Hangouts پایان داد.

هنگامی که کاربران به وب سایت Hangouts می‌روند، ممکن است با این پیام روبرو شوند که از اول نوامبر سال ۲۰۲۲ Hangouts در وب، کاربران را به “گوگل چت در وب” هدایت خواهد کرد. وب سایت Hangouts بدون هدایت اتوماتیک همچنان قابل دسترس است و با این حال ممکن است این وب سایت در روزهای آینده به طور کامل حذف شود.

پیام رسان گوگل Hangouts در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و یکی از دو سرویس پیام رسانی بود که توسط گوگل در آن سال راه‌اندازی شد. سرویس دیگری که در سال ۲۰۱۱ در دسترس کاربران قرار گرفت، سرویس پیام متنی Huddle بود. در سال ۲۰۱۷، این شرکت با تمرکز بر کاربران سازمانی، نام این برنامه را به Hangouts Chat تغییر داد. در سال ۲۰۲۰، Hangouts Chat به گوگل چت تغییر نام داد و گوگل اعلام کرد که سرویس پیام رسان کلاسیک Hangouts را تعطیل می‌کند.

گزارشات بر این اساس بوده است که از خیلی جهات، تفاوت زیادی بین Google Hangouts و Google Chat وجود ندارد. هر دو پیام رسان‌های گوگل هستند و می‌توانند نیازهای کاربران را مرتفع سازند. هرچند شاید برخی کاربران ترجیح می‌دادند با گوگل Hangouts کار خود را ادامه دهند.