آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان اعلام کردند که مجرمان سایبری طی سال گذشته مبلغ ۸٫۶ میلیارد دلار، ۳۰ درصد بیش از سال ۲۰۲۰، سرمایه جمع‌آوری کردند. به گزارش سایبریان؛ براساس گزارش منتشر شده از سوی «Chainalysis»، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین، مجرمان سایبری در سال گذشته مبلغ ۸٫۶ میلیارد دلار (۷٫۶ میلیارد یورو) در ارزهای رمزنگاری […]

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان اعلام کردند که مجرمان سایبری طی سال گذشته مبلغ ۸٫۶ میلیارد دلار، ۳۰ درصد بیش از سال ۲۰۲۰، سرمایه جمع‌آوری کردند.
به گزارش سایبریان؛ براساس گزارش منتشر شده از سوی «Chainalysis»، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین، مجرمان سایبری در سال گذشته مبلغ ۸٫۶ میلیارد دلار (۷٫۶ میلیارد یورو) در ارزهای رمزنگاری شده پولشویی کردند که ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

کارشناسان اعلام کردند که به طور کلی مجرمان سایبری از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیش از ۳۳ میلیارد دلار رمزارز را شسته‌اند، که بیشتر این هزینه در طول زمان به صرافی‌های متمرکز منتقل شده است.

Chainalysis گفت که افزایش شدید فعالیت‌های پولشویی در سال ۲۰۲۱، با توجه به رشد قابل توجه فعالیت ارزهای دیجیتال قانونی و غیرقانونی در سال گذشته، تعجب آور نبود.

پول‌شویی به فرآیند پنهان کردن منشأ پول به دست آمده به‌صورت غیرقانونی و انتقال آن به مشاغل قانونی گفته می‌شود.

این شرکت اظهار داشت که حدود ۱۷ درصد از ۸٫۶ میلیارد دلار شسته شده به برنامه‌های مالی غیرمتمرکز اختصاص یافته است، با توجه به بخشی که تراکنش‌های مالی ارز دیجیتال را خارج از بانک‌های سنتی تسهیل می‌کند. این میزان از ۲ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته بود.

در گزارش شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین آمده است که منابع استخراج، صرافی‌های پرخطر و میکسرها نیز شاهد افزایش قابل توجه ارزش دریافتی از آدرس‌های غیرقانونی بودند. میکسرها معمولاً وجوه ارزهای رمزنگاری شده بالقوه قابل شناسایی یا آلوده را با دیگران ترکیب می‌کنند تا رد منبع اصلی صندوق پنهان شود.

براساس گزارش Chainalysis، آدرس‌های کیف پول مرتبط با سرقت، کمتر از نیمی از وجوه دزدیده شده یا در مجموع بیش از ۷۵۰ میلیون دلار رمزارز را به پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز ارسال کردند.

شرکت همچنین توضیح داد که ۸٫۶ میلیارد دلار شسته شده در سال گذشته نشان دهنده وجوهی است که از جرایم رمزنگاری بومی مانند فروش در بازار دارک‌وب یا حملات باج‌افزاری به دست می‌آید که در آن سود به جای ارزهای رسمی، به صورت رمزنگاری است.