آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتور اطلاعات ایرلند روز گذشته جریمه ای ۱۷ میلیون یورویی (معادل ۱۸.۷ میلیون دلار) بر متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) وضع کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این مجازات مربوط به تحقیقات درباره ۱۲ هشدار نشت داده‌ای است که رگولاتور در سال ۲۰۱۸ میلادی دریافت کرد. به گفته […]

آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتور اطلاعات ایرلند روز گذشته جریمه ای ۱۷ میلیون یورویی (معادل ۱۸.۷ میلیون دلار) بر متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) وضع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این مجازات مربوط به تحقیقات درباره ۱۲ هشدار نشت داده‌ای است که رگولاتور در سال ۲۰۱۸ میلادی دریافت کرد.

به گفته کمیسیونر حفاظت از داده‌های این کشور، تحقیقات نشان داد متا پلتفرمز اقدامات مناسب فنی و سازمانی که نشان دهد فرایندهای امنیتی اش از داده‌های کاربران اتحادیه اروپا محافظت می‌کند، را انجام نداده است.

ایرلند وظیفه قانونمندسازی متا و چند شرکت اینترنتی بزرگ آمریکایی را برعهده دارد.

کمیسیونر حفاظت از داده ایرلند هم اکنون مشغول انجام چند تحقیق درباره متا است. وی سال گذشته نیز واتس اپ (زیرمجموعه متا) را ۲۲۵ میلیون یورو جریمه کرد زیرا در سال ۲۰۱۸ میلادی از قوانین داده این کشور پیروی نکرده بود.

سخنگوی متا اعلام کرد این شرکت با دقت تصمیم مذکور را بررسی می‌کند. او در این باره افزود: این جریمه مربوط به عملکردهای نگهداری سوابق داده در سال ۲۰۱۸ است که از آن زمان تاکنون آپدیت شده و ارتباطی به ناتوانی در حفاظت از داده‌های کاربران ندارد.