ورود کنگره آمریکا به افشای ضعف توییتر در حفاظت از کاربران
ورود کنگره آمریکا به افشای ضعف توییتر در حفاظت از کاربران
در پی افشای یک ادعا درباره اقدامات ضعیف توئیتر در حفاظت از کاربران که توسط یکی از کارمندان این شرکت افشا شد، کنگره و سنای آمریکا به موضوع ورود کرده و در حال بررسی آن هستند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، رهبران کمیته سنا و کنگره در حال بررسی ادعاهای رئیس سابق امنیت توئیتر هستند. این فرد مدعی است که  این پلتفرم دارای نقص های شدید و فاحش در زمینه محافظت از کاربران در برابر مهاجمان است. هکر مشهور زاتکو، که در سال ۲۰۲۰ بخش امنیتی توئیتر را به دست گرفت و در ژانویه این پست را ترک کرد، در یک افشاگری این شرکت را به داشتن دفاع های امنیتی مشکوک سایبری و اقدامات ضعیف برای دفع هرزنامه ها متهم کرد.

زاتکو همچنین ادعا کرد که این شرکت شرایطی را که با کمیسیون تجارت فدرال برای حل و فصل اختلافات مربوط به حریم خصوصی توافق کرده بود، نقض کرده است.

فرانک پالون جونیور، نماینده دموکرات و کتی مک موریس راجرز، رئیس و عضو ارشد کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان دموکرات می‌گویند که در حال ارزیابی مراحل بعدی پس از این اتهامات هستند. آنها گفتند پیگیری این شکایت نشان می دهد برای کنگره مهم است که از داده های افراد با تصویب قانون حفظ حریم خصوصی مصرف کنندگان محافظت کند.

دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنا نوشت: ادعاهای این افشاگر درباره شکست‌های امنیتی گسترده در توئیتر، ارائه نادرست عمدی مدیران ارشد به سازمان‌های دولتی و نفوذ اطلاعات خارجی به شرکت، نگرانی‌های جدی را ایجاد می‌کند. اگر این ادعاها دقیق باشند، ممکن است خطراتی درخصوص حریم خصوصی داده ها و خطرات امنیتی برای کاربران در سراسر جهان نشان دهند.

دفاتر دوربین و چاک گراسلی، عضو رده بندی کمیته گفتند که مذاکرات اولیه ای با زاتکو داشته اند. کمیته اطلاعات سنا نیز به دنبال تشکیل جلسه ای با این افشاگر است.

ربکا هان، سخنگوی این شرکت گفت: امنیت و حریم خصوصی مدت‌هاست که اولویت اصلی در توئیتر بوده است. هان گفت که توئیتر، زاتکو را به دلیل عملکرد و رهبری ضعیف اخراج کرد و افزود که به نظر می رسد او به دنبال آسیب رساندن به توئیتر، مشتریان و سهامدارانش است.

زاتکو گفته که به عنوان عضوی از جامعه امنیت سایبری از نظر اخلاقی ملزم به ثبت شکایت است. این اتهامات می تواند کنگره و سنا را وادار کند تا پس از چندین تلاش ناموفق برای تنظیم دقیق تر صنعت فناوری، قوانین امنیت سایبری را تقویت کنند.

علاوه بر این، افشای زاتکو می‌تواند نقشی در پرونده توئیتر علیه ایلان ماسک داشته باشد.