ورود تگزاس به حساب‌های کاربری جعلی توییتر
ورود تگزاس به حساب‌های کاربری جعلی توییتر
کن پکستون دادستان کل ایالت تگزاس به دلیل نگرانی هایی درباره گزارش های احتمالا اشتباه درباره تعداد بات ها و حساب های کاربری جعلی در توئیتر، تحقیقی در این شبکه اجتماعی انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، پکستون در یک بیانیه خبری اعلام کرد حساب های کاربری نامعتبر، احتمالا به افزایش ارزش توئیتر منجر شده اند. بنابراین او تصمیم دارد با توجه به قانون رفتارهای تجاری فریب دهنده این ایالت تحقیقاتی انجام دهد. قانون مذکور برای مقابله با تبلیغات، کسب وکارها و کاربران گمراه کننده ایجاد شده است.

در همین راستا به توئیتر دستور داده شده اسناد ویرایش نشده مربوط به تعداد کاربران فعال خود از سال ۲۰۱۷ میلادی، حجم حساب های کاربری نامعتبر طی این بازه و روش های مورد استفاده برای محاسبه تعداد حساب های کاربری جعلی را ارائه کند. همچنین این شبکه اجتماعی باید مدل تبلیغاتی خود از جمله درآمدش در ایالت تگزاس را نیز به مقامات ارائه دهد.

دفتر دادستانی کل ایالت تگزاس در حالی خواهان تحقیق در توئیتر است که ایلان ماسک، مدیر ارشد اجرایی تسلا ظاهراً سعی دارد پیشنهاد خود برای خرید توییتر را لغو کند. وی چند هفته قبل ادعا کرده بود تعداد بات های این پلتفرم احتمالا بسیار بیشتر از مواردی است که مدیریت آن گزارش کرده است.

دادستان کل ایالت تگزاس از چند شرکت بزرگ فناوری از جمله گوگل و متا به دلیل عملکردهایشان شکایت کرده است. اما هنوز مشخص نیست پکستون تصمیم دارد علیه توئیتر شکایت کند یا خیر.