آی‌سی‌تی نیوز – اقدام انگلیس برای جلوگیری از خرید شرکت گیفی توسط متا که جایگزین فیس بوک شده نشان می دهد مقامات این شرکت برای مقابله با انحصارطلبی فیس بوک جدی هستند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، متا روز پنج شنبه از تقاضای تجدیدنظر در حکم رگولاتوری انگلیس خبر داد که بر اساس […]

آی‌سی‌تی نیوز – اقدام انگلیس برای جلوگیری از خرید شرکت گیفی توسط متا که جایگزین فیس بوک شده نشان می دهد مقامات این شرکت برای مقابله با انحصارطلبی فیس بوک جدی هستند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، متا روز پنج شنبه از تقاضای تجدیدنظر در حکم رگولاتوری انگلیس خبر داد که بر اساس آن خرید مذکور که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد، باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

این اولین بار است که رگولاتوری انگلیس با چنین صراحتی جلوی خرید یک شرکت بزرگ فناوری جهان را می گیرد و با آن مقابله می کند. با آغاز مدیریت آندره آ کوچلی بر رگولاتوری انگلیس سخت گیری ها در مورد عملکرد شرکت های بزرگ فناوری افزایش یافته و به خصوص فیس بوک و گوگل که بر بازارهایی همچون تبلیغات دیجیتال مسلط هستند زیر ذره بین قرار گرفته اند.

رگولاتوری انگلیس حتی یک واحد مخصوص بررسی بازارهای دیجیتال تاسیس کرده و بیم دارد که خرید گیفی توسط فیس بوک موجب تسلط انحصارطلبانه این شرکت بر بازار تبلیغات آنلاین شود. گیفی در زمینه تولید انواع فایل های گیف فعال است و میزان مشاهده این نوع فایل ها در انگلیس به یک میلیارد بار در سال می رسد. همچنین ۷۳ درصد از کاربران انگلیسی در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ فعال هستند. در عین حال به نظر می رسد تصمیم گیری نهایی در این زمینه چند ماه دیگر طول بکشد.