آی‌سی‌تی نیوز – وزرای دادگستری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی شرکت‌های فناوری مانند گوگل و متا از همکاری برای مقابله با نفرت پراکنی در شبکه‌های اجتماعی خبر داده اند. به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت های بزرگ فناوری و کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه بر سر طراحی یک چارچوب قانونی به […]

آی‌سی‌تی نیوز – وزرای دادگستری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی شرکت‌های فناوری مانند گوگل و متا از همکاری برای مقابله با نفرت پراکنی در شبکه‌های اجتماعی خبر داده اند.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، شرکت های بزرگ فناوری و کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز جمعه بر سر طراحی یک چارچوب قانونی به توافق رسیده اند که برای همکاری به منظور مقابله با نفرت پراکنی اینترنتی ضروری دانسته شده است.

رسانه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های آنلاین با انبوهی از پیشنهادات قانونی در هر دو سوی اقیانوس اطلس روبرو هستند که از آنها می‌خواهد برای مقابله با سخنان نفرت‌انگیز در فضای آنلاین ونشر اطلاعات نادرست، اقدامات بیشتری انجام دهند.

در اتحادیه اروپا، قانون خدمات دیجیتال، غول‌های فناوری را مجبور می‌کند تا برای مقابله با نشر محتوای غیرقانونی در پلتفرم‌های خود جدیت به خرج دهند، در غیر این صورت آنها با جریمه‌هایی معادل با حداکثر ۶ درصد از گردش مالی سالیانه جهانی خود مواجه خواهند شد.

اریک دوپوند مورتی وزیر دادگستری فرانسه که میزبان این نشست در شهر لیل در شمال فرانسه بود، گفت: «زمان آن فرا رسیده که قوانینی را در اتحادیه اروپا تصویب کنیم که موجب شود پلتفرم‌ها حرف آخر را نزنند. ما به یک چارچوب روشن و دقیق نیاز داریم که موجب احترام به آزادی بیان احترام شود.

کنت واکر، مشاور حقوقی ارشد گوگل، که در این جلسه شرکت کرده بود در واکنش گفته که این شرکت از طرح های اتحادیه اروپا برای بهبود شرایط دنیای دیجیتال استقبال می. کند. وی افزوده: ما معتقدیم که مقررات مذکور یک سابقه بین المللی مثبت برای حمایت از اجرای قانون و در عین حال تضمین حریم خصوصی و روندهای قانونی برای کاربران ایجاد می کند.