نگرانی اف بی آی از تیک تاک
نگرانی اف بی آی از تیک تاک
آی سی تی نیوز - کریس ورای مدیر «اف بی آی» در آمریکا معتقد است تیک تاک تهدیدی برای امنیت ملی به حساب می آید زیرا این اپ چینی ارزش های آمریکایی را به اشتراک نمی گذارد و ممکن است محتوا را دستکاری کند.

به گزارش مهر به نقل از تایمز، اپ تیک تاک ویدئو متعلق به بایت دنس است و سال گذشته بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان داشته است.

این درحالی است که ماه گذشته ورای در جلسه استماع کمیته امنیت میهن مجلس آمریکا نیز نگرانی های مشابهی را بیان و ادعا کرد حزب کمونیست چین می تواند با استفاده از تیک تاک برای تاثیرگذاری در الگوریتم های قدرتمند توصیه محتوا و همچنین جمع آوری داده های کاربران یا کنترل نرم افزار برای مقاصد خرابکارانه استفاده کند.

ورای هنگام سخنرانی در دانشگاه میشیگان گفت: تمام این موارد در دستان دولتی است که ارزش های ما را به اشتراک نمی گذارد و ماموریتی دارد که با منافع ایالات متحده آمریکا در تضاد است. این امر باید ما را نگران کند.

او در ادامه افزود: دولت چین تمایلش برای سرقت داده های کاربران آمریکایی در مقیاس وسیع را نشان داده است.

به گفته این مقام ارشد امنیتی مردم آمریکا باید نگران توانایی چین در شکل دهی محتوا، اجرای عملیات های تاثیرگذاری بر کاربران و دسترسی به دستگاه های افراد باشند.

طبق قوانین امنیت ملی در چین شرکت های خصوصی فعال در این کشور باید در صورت درخواست دولت، داده هایشان را در اختیار مقامات قرار دهند. نگرانی مقامات آمریکایی درباره امنیت اپلیکیشن از ۶ سال قبل که تیک تاک فعالیت خود را آغاز کرد و پر دانلود ترین اپلیکیشن آمریکا در ۲۰۱۸ میلادی تبدیل شد، همچنان ادامه دارد.