آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان معتقدند که در مالزی ظهور بانکداری دیجیتال نگرانی‌های امنیتی جدیدی را ایجاد کرده است. به گزارش سایبریان؛ «MetricStream»، شرکت جهانی نرم‌افزار به عنوان سرویس مدیریت ریسک یکپارچه گفت که مالزی برای محافظت از امنیت بانکداری دیجیتال مالزیایی‌ها در برابر حملات بدافزاری و باج‌افزاری باید اقدامات احتیاطی را در فضای سایبری انجام […]

آی‌سی‌تی نیوز – کارشناسان معتقدند که در مالزی ظهور بانکداری دیجیتال نگرانی‌های امنیتی جدیدی را ایجاد کرده است.
به گزارش سایبریان؛ «MetricStream»، شرکت جهانی نرم‌افزار به عنوان سرویس مدیریت ریسک یکپارچه گفت که مالزی برای محافظت از امنیت بانکداری دیجیتال مالزیایی‌ها در برابر حملات بدافزاری و باج‌افزاری باید اقدامات احتیاطی را در فضای سایبری انجام دهد.

آراویند وارادهاراجان (Aravind Varadharajan)، معاون ارشد MetricStream و مدیر عامل شرکت در آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد که بانکداری دیجیتال در اینجا پایه اصلی خواهد بود زیرا انتظار می‌رود بانک نگارا مالزی (Bank Negara Malaysia) 5 مجوز بانکداری دیجیتال را در ۳ ماهه اول سال جاری صادر کند.

با این حال، وارادهاراجان اظهار داشت که ظهور بانکداری دیجیتال نگرانی‌های امنیتی جدیدی را برجسته می‌کند و مستلزم اقدامات خاصی در سطح سازمانی است.

وی در مصاحبه با وبگاه تخصصی «New Straits Times» خاطرنشان کرد : «مکنزی (McKinsey) اخیراً گزارش داده که حتی زمانی که شرکت‌ها اهمیت مدیریت ریسک را به درستی درک می‌کنند، تلاش‌های آنها اغلب فقط در سطح سطحی بوده است. سازمان‌ها باید راهبردهای عمیق مدیریت ریسک را برای غلبه بر چالش‌های امنیتی و حریم خصوصی در نظر بگیرند. به جای ریسک‌گریزی، رویکرد مثبت رونق در ریسک ارزش بیشتری به سازمان‌ها می‌دهد.»

علاوه بر این، او ادامه داد که با استقرار ابزارهای دیجیتالی مناسب، سازمان‌ها می‌توانند تهدیدهای بالقوه‌ای را که با آن مواجه می‌شوند کمیت و برجسته کنند، در حالیکه به طور همزمان عملکردهای حاکمیتی و انطباق را مدیریت می‌کنند و شرکت‌ها را ایمن و چابک‌تر می‌سازند.

وارادهاراجان توضیح داد که ورودهای جدید به فضای بانکداری دیجیتال باید یک راهبرد مدیریت ریسک یکپارچه (IRM) را برای پیشگیری، شناسایی و واکنش به ریسک‌های به سرعت در حال تحول اتخاذ کنند.

با توجه به اینکه کسب‌وکارها میلیون‌ها میلیون را از دست می‌دهند، روزهای کمی‌سازی سنتی ریسک در حال محو شدن است، زیرا نیاز فوری به بازنگری نگرانی‌های امنیت سایبری وجود دارد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هزینه جرایم سایبری جهانی طی ۵ سال آینده ۱۵ درصد در سال رشد کند و تا سال ۲۰۲۵ به ۱۰٫۵ تریلیون دلار در سال برسد.

به گفته وارادهاراجان، بازیکنان در فضای بانکداری دیجیتال باید ارزیابی دقیق‌تری از چشم‌انداز ریسک خود ایجاد کنند تا در موقعیت بهتری برای اخذ و ارزیابی ریسک‌های نوظهور و در حال تحول قرار گیرند. کمی‌سازی ریسک سایبری این فرآیند را با کمی کردن ریسک‌ها به صورت پولی ساده می‌کند.

وی افزود : «تخصیص ارزش دلاری به ریسک‌های سایبری، مدیریت اجرایی را برای اولویت‌بندی ریسک‌ها و در عین حال همسویی قوی‌تر بین اولویت‌های کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری‌های سایبری، مجهز می‌کند و در نهایت رهبران را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه دقیقی از ریسک بگیرند. به‌جز ارائه نتایج مالی بهتر، کمی‌سازی ریسک سایبری به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به بلوغ سایبری و انعطاف‌پذیری دست یابند که در نتیجه منجر به اعتماد عمیق‌تر مشتری و اعتبار بیشتر می‌شود.»

در همین حال، وارادهاراجان گفت که با تسریع تحول دیجیتال، همراه با افزایش جرایم سایبری و تأکید روزافزون بر امنیت محیطی، اجتماعی و حاکمیتی، نیاز بیشتری به سازمان‌ها برای اعمال شفافیت و اتخاذ فناوری نوآورانه برای تاب‌آوری وجود دارد؛ بانک‌های دیجیتال باید رویکردی جامع برای ریسک و انطباق به منظور تقویت تصمیم‌گیری اتخاذ و در عین حال پاسخ به ریسک، گزارش‌دهی و کاهش آن را نیز تسریع کنند.

بانک‌های دیجیتال ضمن در نظر گرفتن بهترین راه برای حل چالش‌های خاص صنعت خدمات بانکی و مالی، باید طیف گسترده‌ای از حاکمیت، ریسک و الزامات انطباق از جمله مدیریت ریسک عملیاتی، انطباق، حسابرسی، امنیت سایبری، مدیریت ریسک فروشنده، و برنامه‌ریزی تداوم کسب وکار را در نظر بگیرند.

وارادهاراجان اظهار داشت : «این روزها، پیمایش ریسک‌های فعلی و نوظهور در زمینه‌های ژئوپلیتیک، دیجیتال، راهبردی، شخص ثالث، امنیت سایبری و انطباق، تنها با مدیریت ریسک یکپارچه قابل دستیابی است. از آنجایی که آنها به رگولاتورها، سرمایه‌گذاران و مشتریان اعتماد می‌کنند، صنعت خدمات بانکی و مالی باید از رویکرد ریسک‌گریزی به رویکردی که بتواند با اطمینان ریسک را مدیریت و در آن رشد کند، حرکت نماید.»