نمایندگان تیک تاک، متا، توییتر و یوتیوب در کنگره حاضر شدند
نمایندگان تیک تاک، متا، توییتر و یوتیوب در کنگره حاضر شدند
مدیران ارشد متا، توئیتر، یوتیوب و تیک تاک جلسه استماع ۳ ساعته در مقابل کمیته امنیت داخلی سنا را پشت سر گذاشتند. قانونگذاران تیک تاک را درباره جمع آوری اطلاعات بیومتریک تحت فشار گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، در این جلسه استماع کریس کاکس، نیل موهان (مدیران ارشد محصول در متا و یوتیوب)، ونسا پاپاس مدیر ارشد عملیاتی تیک تاک و مدیرعامل بخش محصول مصرف کننده توئیتر شرکت کردند. هدف از این جلسه تمرکز روی تاثیر سرویس این شرکت ها بر موضوعات امنیت ملی آمریکا بود.

نکته مهم آنکه، این دومین باری است که نمایندگانی از تیک تاک و یوتیوب در جلسه استماع کنگره شرکت می کنند. مدیران ارشد اجرایی متا و توئیتر قبلا بارها در مقابل کنگره حاضر شده اند. همچنین این نخستین جلسه با موضوع امنیت بود.

جلسه استماع در حالی برگزار شد که یک روز قبل از آن، مدیر امنیتی سابق و افشاگر اسرار توئیتر در جلسه ای در مقابل یک کمیته دیگر سنا حاضر شده بود. او در جلسه استشهاد خود فاش کرد اف بی آی به شرکت هشدار داده بود یک جاسوس چینی در آنجا فعالیت می کند. اماهیچ یک از اعضای کمیسیون امنیت داخلی آمریکا از نماینده توئیتر در این باره سوالی نپرسید.

قانونگذاران مدت زیادی از این جلسه را صرف سوال از پاپاس در خصوص رابطه تیک تاک با چین کردند. این موضوع از مدت ها قبل قانونگذاران را به خود مشغول کرده است. پاپاس در این باره به نمایندگان کمیته سنا گفت: تیک تاک در چین فعالیت نمی کند.

حتی جاش هاولی درباره کارمندان تیک تاک که در چین مستقر و عضوی از حزب کمونیست این کشور هستند، سوالاتی پرسید. پاپاس در این باره گفت: سناتور ما بارها گفته ایم. ما هیچ مهندس چینی مستقر در آن کشور نداریم. تصور نمی کنیم هیچ پلتفرمی در آمریکا بتواند درباره آنچه شما می گویید صبحت کند زیرا این امر مربوط به وابستگی های سیاسی هر فرد است.

علاوه برآن سوالاتی درباره استفاده داده های بیومتریک کاربران توسط تیک تاک نیز مطرح شد. مدیر ارشد عملیاتی این پلتفرم در پاسخ به آنها گفت: ما هیچ گونه فناوری شناسایی صوت، صورت یا بدن برای احراز هویت افراد استفاده نمی کنیم.

البته او در ادامه افزود: از فناوری شناسایی صورت برای افکت های واقعیت افزوده در ویدئوهای کاربران استفاده می شود.

در این جلسه نیز مانند جلسات قبل مدیران ارشد شرکت ها تمایلی به پاسخ مشخص به سوالات نداشتند.