آی‌سی‌تی نیوز – کماندوهای سایبری نیروی هوایی آمریکا قابلیت‌های منحصربه‌فردی را برای نیروهای مشترک ارائه می‌دهند. به گزارش سایبربان؛ در دنیای امروز با توجه به پیشرفت فناوری توانایی برقراری ارتباط آزادانه و آسان از طریق یک شبکه امن برای فرماندهان اهمیت بیشتری پیدا کرده است. جنگجویان نظامی آمریکا برای استفاده از این قابلیت به متخصصان […]

آی‌سی‌تی نیوز – کماندوهای سایبری نیروی هوایی آمریکا قابلیت‌های منحصربه‌فردی را برای نیروهای مشترک ارائه می‌دهند.
به گزارش سایبربان؛ در دنیای امروز با توجه به پیشرفت فناوری توانایی برقراری ارتباط آزادانه و آسان از طریق یک شبکه امن برای فرماندهان اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

جنگجویان نظامی آمریکا برای استفاده از این قابلیت به متخصصان سایبری متکی هستند مانند کسانی که در اسکادران ارتباطات عملیات ویژه ۹۱۹ (۹۱۹th Special Operations Communications Squadron) مستقر هستند و ارتباطات یکپارچه و پشتیبانی‌های چابک را در محیط‌های به‌سرعت در حال تغییر ارائه می‌دهند.

سرگرد آنگلا شالدوها (Angela Shalduha)، فرمانده اسکادران ۹۱۹ گفت: این تنها اسکادران ارتباطی در نیروهای ذخیره نیروی هوایی است که از عملیات‌های ویژه مستقیماً پشتیبانی می‌کند.

شالدوها توضیح داد: این مأموریت دو بعد دارد. یک بعد پشتیبانی پایگاهی که در پایگاه دوک فیلد (Duke Field) ایالت فلوریدا به‌صورت روزانه و مستمر ارائه می‌شود و بعد دیگر پشتیبانی از فرماندهی عملیات‌های ویژه نیروی هوایی است.

هوانوردان در اسکادران ۹۱۹ با استفاده از ویدئوکنفرانس، صدا، داده، ویدئو و نظارت‌های اطلاعاتی و خدمات شناسایی برای کسب مهارت به‌طور مستمر آموزش می‌بینند. به‌عنوان‌مثال، کماندوهای سایبری در رزمایش‌ها و عملیات‌ها برای دانلود محتواهای ویدئویی از ماهواره‌های تجاری و نظامی از سیستم‌های پخش رسانه‌ای استفاده می‌کنند.
استوار تیموتی تونر (Timothy Thoner)، ناظر پرواز مأموریت‌های ویژه اسکادران ۹۱۹ گفت: هوانوردان ما به‌طور مستمر در هر درخواستی قابلیت‌های فرماندهی و کنترل را ارائه می‌دهند. برای برآورده کردن این نیاز، هوانوردان ما باید زمانی را به دور از مهارت‌های غیرنظامی و زندگی شخصی خود اختصاص دهند تا رزمایش‌ها و عملیات‌های اضطراری موفقیت‌آمیزی را در سراسر جهان فراهم کنند.

این تیم برای کسب قابلیت‌های راهبردی برای عملیات‌های اضطراری در سراسر جهان، تمرین های استفاده چندبعدی انجام می‌دهد. به‌علاوه این اسکادران برای حفظ آمادگی خود از یک رویکرد راهبردی بهره می‌برد و در طول سال با استفاده از تجهیزات و نیروهای خود از رزمایش‌های نیروهای مشترک پشتیبانی می‌کند.

تونر در ادامه گفت: همکاری‌هایی که با سایر سازمان‌های نظامی ازجمله گارد ساحلی، نیروهای ذخیره و نیروهای فعال ایجاد کرده‌ایم، امکان آموزش در نقاط مختلف جهان را برای ما فراهم می‌کند.

اخیراً نیروهای اسکادران ۹۱۹ در طول یک رزمایش دوهفته‌ای نیروی هوایی تحت عنوان (Rally in the Rockies) برای اتصال چهار فرماندهی در چهار نقطه جغرافیایی مختلف دسترسی به رایانه و همچنین خطوط تلفن و شبکه‌های رادیویی ماهواره‌ای را فراهم کردند.

این رزمایش آموزشی چندروزه که در مناطق کلرادو، یوتا و وایومینگ و در سناریوهای چالش‌برانگیز طراحی شده بودند توانایی‌های یگان‌های ذخیره نیروی هوایی برای اجرای مأموریت‌های تحرک جهانی سریع را مورد آزمایش قرار داد.

تونر گفت: در سال گذشته، ما اعضایی داشتیم که این قابلیت منحصربه‌فرد را برای پشتیبانی از ۱۲ رزمایش در سراسر آمریکا ارائه کردند. حمایت ما از این رزمایش‌ها و همچنین حمایت ما از عملیات‌های اضطراری برون‌مرزی نشان می‌دهد که نیروهای اسکادران ۹۱۹ همیشه در حال انجام وظیفه هستند.
بسیاری از اعضای اسکادران ۹۱۹ در طول سال گذشته برای فرصت‌های آموزشی در سراسر کشور داوطلب شده‌اند و بسیاری از آن‌ها نیروهای ذخیره سنتی هستند که برای افزایش آمادگی فردی خود داوطلب می‌شوند.

کیمبرلی نلسون، تکنسین فرکانس رادیویی اسکادران ۹۱۹ و عضو ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت: همیشه رفتن به میدان برای ما هیجان‌انگیز است، زیرا به ما فرصتی می‌دهد تا چیزهای جدید را امتحان کنیم. در هر مورد، ما نه‌تنها مهارت‌های آمادگی خود را ارتقاء می‌دهیم، بلکه با سایر اعضای نیروی هوایی و حتی اعضای وزارت دفاع ایجاد رابطه و همکاری می‌کنیم.

نلسون در دو سال گذشته در بیش از ده رزمایش مختلف در سراسر ایالات‌متحده شرکت کرده است.

سرگرد آنگلا شالدوها در انتها خاطر نشان کرد: ما همیشه به دنبال فرصت‌های بیشتری برای پشتیبانی از مأموریت‌ها و رزمایش‌های فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی (Air Force Special Operations Command) هستیم. مأموریت‌های منحصربه‌فرد زیادی در فرماندهی عملیات ویژه نیروی هوایی وجود دارد و ما تجربیاتی را که نیروهایمان به دست می‌آورند گام‌های ارزشمندی برای حفظ توانایی‌های مشابه در همتایان فعال خود می‌بینیم.