آی‌سی‌تی نیوز – آمار گردآوری شده توسط پلاتس نشان می دهد داراییهای نفتی و زیرساخت به بزرگترین اهداف هکرها و حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ تبدیل شده اند و یک سوم از کل وقایع سایبری در مدت پنج سال گذشته مربوط به آنها بوده است. به گزارش ایسنا، جدیدترین به روزرسانی پروژه تحقیقاتی “اویل سکیوریتی […]

آی‌سی‌تی نیوز – آمار گردآوری شده توسط پلاتس نشان می دهد داراییهای نفتی و زیرساخت به بزرگترین اهداف هکرها و حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ تبدیل شده اند و یک سوم از کل وقایع سایبری در مدت پنج سال گذشته مربوط به آنها بوده است.

به گزارش ایسنا، جدیدترین به روزرسانی پروژه تحقیقاتی “اویل سکیوریتی سنتینل” پایگاه خبری اس اند پی گلوبال پلاتس حاکی از آن است که حملات سایبری به زیرساخت انرژی و کالا رو به افزایش است و ۳۵ حادثه بزرگ در پنج سال گذشته ثبت شده است.

نفت و زیرساخت از سال ۲۰۱۷ به بزرگترین هدف هکرها و حملات سایبری تبدیل شده اند و شبکه های برق با بیشترین آسیب پذیری و سهم یک چهارمی از کل وقایع سایبری، در رتبه دوم قرار گرفته اند.

سال میلادی گذشته وقایع سایبری شامل حمله باج افزاری هکرها به شرکت آرامکوی سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان بودکه در جریان آن تلاش کردند ۵۰ میلیون دلار از این تولیدکننده نفت دولتی اخاذی کنند.

امنیت سایبری به تهدید بزرگی برای صنایع کالایی و بازارها در یک دهه گذشته تبدیل شده است و هکرها به دنبال سرقت اطلاعات و فلج کردن جریان منابع بوده اند. سال میلادی گذشته قیمت فرآورده های نفتی در آمریکا پس از حمله باج افزاری به شرکت کلونیال پایپ لاین و مسدود شدن شبکه خط لوله سوخت رسانی این شرکت، جهش پیدا کرد.

بخش فرآورده های نفتی اروپا اوایل فوریه با حمله سایبری به تاسیسات بارگیری سوخت در آلمان مواجه شد که به پایانه های مهم در آمستردام-روتردام-آنتورپ گسترش یافت. مجموعا ۱۷ پایانه (۱۱ پایانه در آلمان و شش پایانه در آمستردام-روتردام-آنتورپ) با اختلال فعالیت روبرو شدند.

طبق گزارش اویل سکیوریتی سانتینل، داراییهای انرژی، کالا و منابع در آمریکا بیش از هر کشور دیگری هدف حمله سایبری قرار گرفته اند و یک سوم از حملات سایبری از سال ۲۰۱۷ علیه اهداف آمریکایی بوده است. پس از آن انگلیس و عربستان سعودی با چهار و سه حمله سایبری قرار گرفتند.

بر اساس گزارش پلاتس، سازمان بین المللی دریانوردی که بر کشتیرانی جهانی نظارت می کند در سال ۲۰۲۰ با حمله سایبری به وب سایتش مواجه شد. این سازمان مسئول تنظیم مقررات دریانوردی مانند مقررات جدید برای کاهش آلایندگی و وادار کردن کشتیرانان به استفاده از سوختهای پاکتر است.