نظارت دولت هند بر بازی های رایانشی پولی
نظارت دولت هند بر بازی های رایانشی پولی
آی سی تی نیوز -

به گزارش مهر به نقل از رویترز، انتظار می رود این مجموعه قوانین آینده صنعت بازی رایانه ای هند را تعیین کند. طبق تخمین موسسه تحقیقات Redseeer ارزش این صنعت تا ۲۰۲۶ میلادی به ۷ میلیارد دلار می رسد و بخش عمده آن به بازی های رایانه ای پولی تعلق دارد.

پنلی که وظیفه ارائه پیش نویس قوانین تا آگوست سال آینده میلادی را برعهده دارد، پیشنهاد کرده بود یک سازمان جدید درباره آنکه بازی رایانشی نیازمند مهارت یا شانس است، تشکیل شود. علاوه بر آن پنل خواهان آن است که بازی های رایانشی مهارتی تحت نظارت قانون فدرالی قرار گیرند که طبق آن بازی های مذکور ملزم به ثبت فعالیت، شناخت هنجارهای مشتری و مکانیسم رسیدگی به شکایات هستند. همچنین طبق قانون پیشنهادی قرار بود بازی های شانسی که نوعی قمار تلقی می شوند و بیشتر اوقات در سراسر هند ممنوع هستند، تحت نظارت دولت‌های ایالتی باقی بمانند.

اما در جلسه دولتی که در ۲۶ اکتبر برگزار شد یکی از مقامات دفتر نخست وزیر هند با ایجاد چنین تمایزی مخالفت کرد و خواهان گسترش نظارت بر انواع بازی های ریانه ای شد.

به گفته این مقام ارشد به دلیل عدم شفافیت قانونی و تصمیمات متناقض دادگاه ها، تمایز گذاری بین بازی های مهارتی و شانسی کار ساده ای نیست و بازی های آنلاین را می توان یک فعالیت یا سرویس بدون تمایز به حساب آورد.

تهیه پیش نویس قوانین جدید در حالی انجام می شود که نگرانی های زیادی درباره رواج چنین بازی هایی به خصوص میان جوانان وجود دارد که به اعتیاد و خسارت های مالی و در برخی موارد خودکشی منجر شده است.

به گفته یکی از مقامات دولت نارندا مودی همچنان نگران پتانسیل ابتلا به اعتیاد در چنین پلتفرم هایی است.