آی‌سی‌تی نیوز – نخست وزیر سابق انگلیس خواهان یک نقشه ملی دیجیتال است تا اطلاعات بهداشتی و آموزشی به طور رایگان برای افراد فراهم شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، گوردن براون نخست وزیر سابق انگلیس خواهان یک نقشه دیجیتال ملی برای دسترسی رایگان به اطلاعات آموزشی و کاهش تعرفه‌های اینترنت […]

آی‌سی‌تی نیوز – نخست وزیر سابق انگلیس خواهان یک نقشه ملی دیجیتال است تا اطلاعات بهداشتی و آموزشی به طور رایگان برای افراد فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پرس اسوسیشن، گوردن براون نخست وزیر سابق انگلیس خواهان یک نقشه دیجیتال ملی برای دسترسی رایگان به اطلاعات آموزشی و کاهش تعرفه‌های اینترنت برای خانوارهای کم درآمد است.

این درحالی است که سر تیم برنرز لی (مخترع World Wide Web) و مارتالین فاکس (کارآفرین حوزه فناوری) نیز از او پشتیبانی کرده اند.

آنها معتقدند اطلاعات بهداشتی و آموزشی باید به طور رایگان در اینترنت فراهم شود و لپ تاپ‌های رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

تقاضای نخست وزیر سابق انگلیس پس از آن مطرح شد که تحقیقی نشان داد ۴۰۰ هزار کودک در این کشور دسترسی به دستگاه‌های لازم برای آموزش در خانه را ندارند.

براون در این باره گفت: سال گذشته یک وظیفه فناورانه و پیچیده را انجام دادیم تا بتوانیم واکسن کووید ۱۹ را کشف و به میلیون‌ها نفر تزریق کنیم. اما در انجام کارهای ساده‌تر مانند فراهم کردن لپ تاپ برای هزاران فرد و گسترش دسترسی به اینترنت برای همه، عقب مانده‌ایم. اکنون کشور به یک برنامه ملی قدرتمند نیاز دارد تا برای تمام شهروندانش دسترسی دیجیتالی فراهم کند.