موضع گوگل و انویدیا علیه مایکروسافت
موضع گوگل و انویدیا علیه مایکروسافت
آی سی تی نیوز - مایکروسافت باموانع جدیدی برای خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» (توسعه دهنده بازی های رایانشی) روبرو شده زیرا انویدیا و گوگل درباره این فرایند به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، به گفته منابع آگاه هر دو شرکت به کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کرده اند چنین ادغامی برتری ناعادلانه برای مایکروسافت در بازار بازی های ابر رایانشی، سرویس های بازی های مبتنی بر اشتراک و همچنین بازی های موبایل ایجادمی کند.

چنین اظهار نظارهایی در حقیقت پشتیبانی از موضع کمیسیون فدرال تجارت آمریکا در دعوای قانونی است که برای جلوگیری از فرایند خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت ثبت کرده است.

این شکایت در دسامبر ۲۰۲۲ میلادی ثبت شده زیرا کمیسیون مذکور بیم آن دارد که مایکروسافت با خرید اکتیویژن به رقابت با بازارهای مختلف و در حال شکوفایی بازی های رایانشی آنلاین آسیب بزند.

پیش از این نیز شرکت سونی مخالفت صریح خود را با این ادغام اعلام کرده بود و اکنون انویدیا و گوگل نیز موضع خود را بیان کرده اند.

انویدیا سرویس بازی ابر GeForce Now را فعال کرده و نگران آن است که بازی های رایانشی اکتیویژن بلیزاد در انحصار سرویس Xbox Cloud Gaming قرار گیرند. طبق گزارش موجود انویدیا به طور صریح با این ادغام مخالفت نکرده بلکه بر نیاز به دسترسی یکسان و آزاد به بازی های رایانشی تاکید کرده است.

گوگل اخیراً سرویس بازی های ابر خود(استادیا) را متوقف کرده اما با چالش های مشابهی در حوزه بازی موبایل روبرو است. یکی از بخش های اکتیویژن بلیزاد، قسمت توسعه دهنده بازی موبایل آن به نام «کینگ» است که گاهی اوقات از آن به اختصار ABK یاد می شود. این زیرمجموعه برای اکتیویژن بلیزارد درآمدزایی بسیاری دارد اما نکته مهم آنجاست که بسیاری از بازی های محبوب مانند«کندی کراش» در این شرکت توسعه یافته اند.

مایکروسافت. اخیراً نسبت به راه اندازه فروشگاه بازی های موبایل خود اظهار تمایل کرده بود. سخنگوی مایکروسافت به بلومبرگ گفته بود این شرکت آماده است درباره چالش هایی که رگولاتورها یا رقبا اشاره می کنند، پاسخگو باشد.

او در ادامه گفت: مامی خواهیم مردم به بازی های بیشتری دسترسی داشته باشندنه آنکه تعداد چنین بازی هایی را کاهش دهیم.