محدودیت دسترسی به VPN در روسیه
محدودیت دسترسی به VPN در روسیه
سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه در نظر دارد برخی دیگر‌ از سرویس‌های وی‌پی‌ان را مسدود کند.

به گزارش سایبربان؛ سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه در نظر دارد فعالیت برخی دیگر از سرویس‌های وی‌پی‌ان در روسیه را محدود کند.

بانک مرکزی روسیه با ارسال نامه‌ای به بانک‌های این کشور از آن‌ها خواسته تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۲ به روسکوم‌نادزور در مورد استفاده از این وی‌پی‌ان‌ها اطلاع دهند تا مشمول سیاست محدودیت دسترسی نشوند.

وی‌پی‌هایی که قرار است دسترسی به آن‌ها محدود شود عبارت‌اند از:

VPN Proxy Master;
Browsec VPN;
vpn-super unlimited proxy;
Melon VPN;
Windscribe VPN;
VPN RedCat secure unlimited;
Proton VPN.

روسکوم نادوزر از سال ۲۰۲۱ برخی از سرویس‌های وی‌پی‌‎ان همچون ExpressVPN ،Nord VPN ،Hola!VPN ،IPVanish VPN ،KeepSolid VPN Unlimited، Speedify VPN را مسدود کرده است. تنها شرکت‌هایی که در«لیست سفید» قرارگرفته‌اند و اعلام نموده‌اند در فعالیت‌های خود به این وی‌پی‌ان‌ها نیاز ضروری دارند، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

روسکوم‌نادزور در سال ۲۰۱۷ پس از اعمال اصلاحات در قانون «اطلاعات، فناوری‌های اطلاعات و حفاظت از اطلاعات» مجوز فیلترینگ سرویس‌های وی‌پی‌ان را کسب کرد.

از آن زمان، الزاماتی برای سرویس‌های وی‌پی‌ان برای محدود کردن دسترسی کاربران به سایت‌های ممنوعه در روسیه تعیین شد. اما این الزامات فقط برای آن دسته از سرویس‌هایی است که روسکوم‌نادزور به آنها اطلاع‌رسانی کرده و به سیستم اطلاعاتی دولتی فدرال متصل شده‌اند. سازمان نظارت بر ارتباطات سرویس‌های وی‌‌پی‌ان را به علت عدم رعایت این الزامات مسدود می‌کند.