قانون جدید چین برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی کودکان
قانون جدید چین برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی کودکان

آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس قوانینی برای شرکت های حوزه پخش محتوا ارائه کرده تا با ایجاد قابلیتی جدید از اعتیاد افراد زیر سن قانونی به بازی های رایانه ای و اینترنت جلوگیری کنند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق پیش نویس قوانینی که اداره فضای سایبری چین(CAC) […]

آی‌سی‌تی نیوز – رگولاتور فضای سایبری چین پیش نویس قوانینی برای شرکت های حوزه پخش محتوا ارائه کرده تا با ایجاد قابلیتی جدید از اعتیاد افراد زیر سن قانونی به بازی های رایانه ای و اینترنت جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، طبق پیش نویس قوانینی که اداره فضای سایبری چین(CAC) منتشر کرده، شرکت‌های فعال در حوزه‌های قمار آنلاین، پخش زنده محتوا، تولید محتوای صوتی و ویدئویی در چین باید یک قابلیت «حالت جوان» برای حفاظت از افراد زیر سن قانونی در پلتفرم شأن ایجاد کنند.

به گفته این سازمان پلتفرم‌های بزرگ باید به طور مرتب میزان حفاظت سایبری از افراد زیر سن قانونی را ارزیابی کنند تا محیطی سالم برای آنها فراهم شود. همچنین شرکت‌های مذکور باید مدت زمانی که این گروه روزانه در پلتفرم شأن وقت می‌گذرانند را محدود کنند.

مقامات چین مدت‌ها است که درباره اعتیاد به بازی‌های آنلاین و اینترنت میان نوجوانان و جوانان نگران هستند. سال گذشته میلادی چین قوانین جدیدی برای محدود کردن وقت گذرانی افراد زیر ۱۸ سال در بازی‌های ویدئویی وضع کرد و مدت زمان مجاز برای این گروه سنی را به ۳ ساعت در هفته کاهش داد.