فیس‌بوک نظرات جعلی و پولی را ممنوع می‌کند
فیس‌بوک نظرات جعلی و پولی را ممنوع می‌کند
فیسبوک خط‌مشی خود را اصلاح کرده و می‌خواهد نظرات و بررسی‌های جعلی و پولی را ممنوع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران فیسبوک مدت‌ها است که برای محدود کردن بررسی‌های جعلی اقدام کرده، اما اکنون این موضع را رسمی کرده است. شرکت مادر فیسبوک (متا) خط مشی بازخورد خود را در آمریکا به روز کرده است تا به صراحت، بررسی‌های جعلی و پولی را در سیستم عامل‌های خود ممنوع کند.

به این ترتیب دیگر کاربران نمی‌توانند به امید دریافت یک وعده غذایی رایگان، برای یک رستوران نظر جعلی ارسال کنند، یا برای ارائه نظرات درخشان در مورد یک محصول، پول بگیرند.

همچنین این خط‌مشی اصلاح‌شده، بررسی‌های بی‌ربط و هرزنامه را ممنوع می‌کند. متا نظراتی که خط‌مشی‌ها را نقض می‌کنند را بررسی می‌کند و این حق را برای خود محفوظ داشته که دسترسی افراد به برخی یا همه محصولات خود را تعلیق کند. ناقضان معمولی ممکن است با تعلیق یا ممنوعیت دائمی حساب‌های فیس بوک خود مواجه شوند و کسب و کار‌ها ممکن است دسترسی به فهرست‌ها و برچسب‌های محصولات خود را از دست بدهند.
البته مشخص نیست که این تعهد چقدر پایدار خواهد بود. فیسبوک سال گذشته ۱۶۰۰۰ گروه بازبینی جعلی را در پاسخ به نگرانی‌های یک ناظر انگلیسی حذف کرد. یک سیاست رسمی، نشان دهنده تعهد به مقابله با مشکل است و می‌تواند به متا در توجیه ممنوعیت‌ها در صورت شکایت مجرمان، کمک کند.