آی‌سی‌تی نیوز – واتساپ برای دومین بار در چهار ماه گذشته از تحمیل سیاست جدید حریم خصوصی این پیام‌رسان به کاربرانش عقب‌نشینی کرد. به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ورج، کمپانی واتساپ اعلام کرد برخلاف ضرب‌الاجلی که پیش‌تر اعلام کرده بود، کاربرانی که تا تاریخ ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) با به روزرسانی سیاست حریم خصوصی […]

آی‌سی‌تی نیوز – واتساپ برای دومین بار در چهار ماه گذشته از تحمیل سیاست جدید حریم خصوصی این پیام‌رسان به کاربرانش عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ورج، کمپانی واتساپ اعلام کرد برخلاف ضرب‌الاجلی که پیش‌تر اعلام کرده بود، کاربرانی که تا تاریخ ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) با به روزرسانی سیاست حریم خصوصی این برنامه موافقت نکنند را از استفاده این پیام‌رسان محروم نخواهد کرد.

در متن این بیانیه که روی وبسایت واتساپ منتشر شده، آمده است: هیچ کاربری در روز ۱۵ مه بخاطر این به‌روزرسانی حساب کاربری خود یا امکان استفاده از واتساپ را از دست نخواهد داد.

مفاد این بیانیه با ضرب‌الاجلی که در ماه فوریه (دی ۹۹) در وبسایت واتساپ منتشر شد، در تناقض است. کمپانی واتساپ آن زمان با انتشار یک پست وبلاگی اعمال تغییرات در سیاست حریم خصوصی این پیام‌رسان را که قرار بود ۸ فوریه (۲۰ بهمن ۹۹) اجرا شود، سه ماه به تعویق انداخت اما هشدار داد: در صورتی که تا آن تاریخ با این تغییرات موافقت نکرده باشید، واتساپ بلافاصله حساب کاربری شما را پاک نمی‌کند اما تا وقتی موافقت نکنید نمی‌توانید از امکانات کامل این پیام‌رسان استفاده کنید. برای یک مدت کوتاه، تماس‌ و نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد اما نمی‌توانید پیام‌هایی که دریافت می‌کنید را بخوانید یا به آنها پاسخ دهید.

حال به جای حذف حساب کاربری یا ممنوعیت کار با واتساپ، کاربران مردد برای چند هفته یادآورهایی برای پذیرش سیاست‌های جدید دریافت می‌کنند و پس از آن آزادی عملشان در استفاده از امکانات این پیام‌رسان محدود خواهد شد. در این مدت کاربران همچنان امکان پاسخ به تماس‌های دریافتی را دارند و می‌توانند از طریق نوتیفیکشن به پیام‌ها پاسخ دهند اما اگر باز هم در تایید نکردن سیاست جدید واتساپ اصرار ورزند، طی چند هفته همین آزادی عمل محدود را هم از دست خواهند داد و از آنجایی که واتساپ عموما حسابهایی که بیش از ۱۲۰ روز غیرفعال باشند را حذف می‌کند، در نهایت حساب کاربریشان خواهد شد.

تردید برخی کاربران در موافقت با این تغییرات در نگرانی آنها از امنیت حساب کاربریشان ریشه دارد؛ منتقدان می‌گویند مقررات جدید واتساپ کاربران را ملزم می‌کند اطلاعات شخصی خود را با فیس‌بوک به اشتراک بگذارند، شرکتی که پس از رسوایی فروش اطلاعات کاربران خود به شرکت تحلیل داده کمبریج آنالیتیکا دیگر چندان قابل اعتماد نیست.

شرکت آمریکایی واتساپ زیرمجموعه فیس‌بوک اما می‌گوید به‌روزرسانی سیاست حریم خصوصی این پیام رسان قرار است به افراد در مدیریت حساب‌های تجاری خود کمک کرده و قرار نیست دست واتساپ را در به اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی با فیس‌بوک باز کند.