آی‌سی‌تی نیوز – سایت های تجارت الکترونیکی که توسط شرکت های چینی تنسنت و علی بابا مدیریت می شوند، در فهرست «بازارهای بدنام» دفتر نماینده تجاری آمریکا قرار گرفته اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این فهرست شامل ۴۲ بازار آنلاین و ۳۵ بازار فیزیکی است که ادعا می شود به جعل […]

آی‌سی‌تی نیوز – سایت های تجارت الکترونیکی که توسط شرکت های چینی تنسنت و علی بابا مدیریت می شوند، در فهرست «بازارهای بدنام» دفتر نماینده تجاری آمریکا قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این فهرست شامل ۴۲ بازار آنلاین و ۳۵ بازار فیزیکی است که ادعا می شود به جعل برندها یا نقض قوانین کپی رایت کمک می کنند.

دفتر نماینده تجاری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: برای نخستین بار AliExpress و اکوسیستم وی چت، دو بازار آنلاین برجسته چینی به عنوان بازارهایی شناسایی شدند که به جعل علامت های تجاری کمک می کنند. نام این دو شرکت در فهرست بازارهای بدنام است.

بازارهای چینی آنلاین بایدو وانگپن، DHGate، Pinduodud و تائو بائو نیز در این فهرست قرار دارند. علاوه برآنها ۹ بازار فیزیکی در چین به دلیل تولید، توزیع و فروش کالاهای جعلی در این فهرست قرار گرفته اند.

علی بابا اعلام کرد به همکاری با آژانس های دولتی برای برطرف کردن نگرانی های حفاظت از مالکیت معنوی در پلتفرم اش ادامه می دهد.

تنسنت نیز بیانیه ای مشابه صادر کرد. این شرکت در بیانیه خود به شدت با تصمیم مذکور مخالفت و اعلام کرد برای برطرف کردن این چالش همکاری های لازم را انجام می دهد.

قرار گرفتن در این فهرست به نام شرکت ها آسیب می زند اما هیچ جریمه مستقیمی دربر ندارد.