عزم شهرداران اروپا در رفع شکاف دیجیتال برای معلولان
عزم شهرداران اروپا در رفع شکاف دیجیتال برای معلولان
درگاه اطلاع‌رسانی شهرداری‌های اروپا، چهارمین کتاب الکترونیکی خود را منتشر کرده است که شامل ابتکارات و راه‌های نوآورانه جوامع مختلف اروپایی برای رفع چالش شکاف دیجیتال برای معلولان است.

به گزارش ایمنا، چهارمین کتاب الکترونیکی درگاه اطلاع‌رسانی شهرداری‌های اروپا نمای کلی از رویدادها و همچنین ابتکارات خوب شهری را ارائه کرده است که افراد مبتلا به معلولیت را قادر می‌کند از ابزارهای دیجیتال حداکثر استفاده را داشته باشند و از آن‌ها لذت ببرند.

در این کتاب، می‌توان اهداف اصلی و رویکرد اتحادیه اروپا را تا سال ۲۰۳۰ در مورد افراد دارای معلولیت کشف کرد. تجربیات شهرداری‌های مختلف برای تسهیل استفاده از ابزار دیجیتال از مهیج‌ترین بخش‌های این کتاب است.

برای مثال، اقدامات شهر مارسی فرانسه نشان می‌دهد که جامعه معلولان به طور ویژه برای مشاغل آینده آموزش می‌بینند و بنا به شغل مورد نظرشان، تحت تعلیم مهارت‌افزایی قرار می‌گیرند.

عزم شهرهای اروپایی در حل شکاف دیجیتال برای معلولان

در کلوژ-ناپوکا رومانی، برنامه‌های مخصوصی در تلفن همراه افراد دارای اختلالات شنوایی تعبیه شده است که اطلاعات مخصوص برای جابه‌جایی، تردد در شهر و مکالمه را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

وب‌سایت شهرداری جنوا با گنجاندن ویژگی‌های خاص، استفاده از آن را برای همه مخاطبان دارای معلولیت بینایی و شنوایی در دسترس قرار داده است.

خدمات دیجیتال شهرداری روتردام نیز با مشاوره مداوم با کاربران دارای معلولیت بهینه‌سازی شده است.

یک پروژه در هامبورگ آلمان نیز توانسته نیازهای شهری افراد دارای ناتوانی‌های شناختی را در دنیای دیجیتال برآورده کند.

در وارنای بلغارستان نیز برای افراد دارای معلولیت، فرصت‌های شغلی پایدار در حوزه روزنامه‌نگاری دیجیتال ارائه می‌شود.

هدف این پروژه، پر کردن شکاف دیجیتال در شهرها، تقویت حس شهروندی اتحادیه اروپا و ایجاد سیاست‌های دیجیتال برای شهروندان است.

این پروژه توسط شهر مارسی رهبری شده است و شهرداری‌های جنوا، وارنا، روتردام و کلوژ-ناپوکا در تدارک آن همکاری داشته‌اند.