آی‌سی‌تی نیوز – متا از شکایت مشترک با همراهی یک شرکت بانکداری دیجیتال بر علیه دو فرد مستقر در نیجریه به جرم فریب مردم و تلاش برای حملات فیشینگ برای دسترسی به حساب‌های مالی آنلاین خبر داده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، متا که شرکت مالک فیس‌بوک محسوب می‌شود مدعی است […]

آی‌سی‌تی نیوز – متا از شکایت مشترک با همراهی یک شرکت بانکداری دیجیتال بر علیه دو فرد مستقر در نیجریه به جرم فریب مردم و تلاش برای حملات فیشینگ برای دسترسی به حساب‌های مالی آنلاین خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، متا که شرکت مالک فیس‌بوک محسوب می‌شود مدعی است دو فرد که در نیجریه زندگی می‌کنند برای فریب مردم و دسترسی به حساب‌های مالی آنلاین آنها در حملات فیشینگ شرکت داشته‌اند و این حملات از طریق اینستاگرام و فیس‌بوک انجام شده است.

در این شکایت که اولین شکایت مشترک بین متا و یک شرکت خدمات مالی است، ادعا شده که متهمان از حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام برای جعل هویت شرکت بانکداری دیجیتال Chime ، فریب مردم و هدایت آنها به وب‌سایت‌های فیشینگ جعلی با هدف به دست آوردن اطلاعات ورود به حساب هر فرد و برداشت وجه استفاده کرده‌اند.

متا در این شکایت که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه شمالی کالیفرنیا تنظیم شده، تصریح کرده که متهمان از شبکه ای از رایانه‌ها برای کنترل بیش از ۸۰۰ حساب کاربری جعل کننده هویت در اینستاگرام و پنج حساب فیس‌بوک استفاده کرده‌اند تا فعالیت خود را پنهان کرده و از شناسایی خود جلوگیری کنند.

جسیکا رومرو، مدیر اجرای پلت فرم متا در حوزه دادخواهی قضائی در یک پست وبلاگی نوشت: کلاهبرداری با هدف جعل هویت یک چالش جدی است و این اقدام نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو در همکاری بین صنعتی در برابر این سوءاستفاده است. شرکت فین‌تک Chime توسط کریس بریت، مدیر سابق ویزا و رایان کینگ، فارغ‌التحصیل شرکت کام کست در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد.