شکایت تازه ضد انحصار اروپا از اپل
شکایت تازه ضد انحصار اروپا از اپل

آی‌سی‌تی نیوز – اپل در هفته‌های آتی باید پاسخگوی اتهامات ضد انحصار تازه اتحادیه اروپا باشد که نشان می‌دهد مقامات اتحادیه اروپا در حال تقویت محتوای این پرونده علیه شرکت آمریکایی مذکور هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا سال گذشته اپل را به سوءاستفاده از موقعیت خود و اقدامات رقابتی […]

آی‌سی‌تی نیوز – اپل در هفته‌های آتی باید پاسخگوی اتهامات ضد انحصار تازه اتحادیه اروپا باشد که نشان می‌دهد مقامات اتحادیه اروپا در حال تقویت محتوای این پرونده علیه شرکت آمریکایی مذکور هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا سال گذشته اپل را به سوءاستفاده از موقعیت خود و اقدامات رقابتی انحصارطلبانه در بازار پخش موسیقی آنلاین از طریق وضع قوانین محدودکننده برای اپ استور خود متهم کرد که توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کند از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل استفاده کنند. بر همین اساس اپل از اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد گزینه‌های خرید دیگر که در اپ استور یا خارج از آن در دسترس است، جلوگیری می‌کند.

این تخلفات اپل در کشورهایی از جمله ایالات متحده و بریتانیا نیز مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس شواهد جدیدی که بر علیه اپل در این زمینه جمع‌آوری شده، ممکن است شرکت مذکور با جرایم مالی تازه ای مواجه شود. کمیسیون اروپا و اپل از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

بر اساس قوانین جدید فناوری اتحادیه اروپا به نام قانون بازارهای دیجیتال (DMA) که در ماه گذشته تصویب شد، چنین اقدامات انحصارطلبانه ای غیرقانونی است. شرکت‌هایی که قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا را زیر پا می‌گذارند، با جریمه‌ای به میزان حداکثر ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود محکوم می‌شوند.

علاوه بر خدمات پخش موسیقی، روش‌های درآمدزایی اپل در بخش‌های خدمات کتاب‌های الکترونیکی و اپل پی نیز در تیررس پیگیری ضد انحصار اتحادیه اروپا قرار دارد.