سکوت بانک مرکزی آمریکا درباره رمزارزها
سکوت بانک مرکزی آمریکا درباره رمزارزها

آی‌سی‌تی نیوز – فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) هرچند تحقیق خود درباره یک رمزارز صادر شده توسط بانک مرکزی را منتشر کرده اما هیچ موضعی درباره استفاده از این فناوری نگرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، پژوهش مذکور مزایای احتمالی و معایب ارزهای دیجیتال را بررسی کرده و خواهان اظهار نظر […]

آی‌سی‌تی نیوز – فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) هرچند تحقیق خود درباره یک رمزارز صادر شده توسط بانک مرکزی را منتشر کرده اما هیچ موضعی درباره استفاده از این فناوری نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، پژوهش مذکور مزایای احتمالی و معایب ارزهای دیجیتال را بررسی کرده و خواهان اظهار نظر عموم مردم در این زمینه شده است. با توجه به محتوای گزارش به نظر نمی رسد فدرال رزرو آمریکا در آینده نزدیک دلار دیجیتال صادر کند.

فدرال رزرو هشدار داده بازار رمزارزها به شدت متلاطم است و انرژی زیادی مصرف می کند. علاوه بر آن تراکنش های آن محدودیت های زیادی دارد.

علاوه بر آن فدرال رزرو معتقد است پول دیجیتال پرداخت های برون مرزی را تقویت و از نقش دلار آمریکا در عرصه جهانی محافظت می کند.

با این وجود در این گزارش به دولت ها هشدار داده شده نقدینگی دیجیتال رسمی نیازمند تغییرات احتمالی در دنیای مالی است. همچنین برای گسترش رمزارز باید حریم خصوصی را حفظ کرد و از جرائمی مانند کلاهبرداری جلوگیری کرد. فدرال رزرو امکان قابلیت آفلاین برای فعال سازی تراکنش ها در زمان عدم دسترسی به اینترنت مانند هنگام وقوع بلایای طبیعی مطرح را نیز کرده است.

این سازمان دولتی آمریکا تاکید دارد گزارش مذکور نخستین گام در بررسی احتمال عرضه یک رمز ارز توسط بانک مرکزی است و عموم مردم تا ۲۰ می ۲۰۲۲ فرصت دارند بازخوردهایشان از آن را ثبت کنند. بنا بر این گزارش فدرال رزرو موضعی خنثی نسبت به رمزارز دارد و فقط در صورتی وارد این حوزه می شود که تحقیقات بلند مدت از این طرح پشتیبانی کنند.

این درحالی است که کشورهای مختلفی از جمله چین و ژاپن مشغول بررسی عرضه دیجیتال پول های رسمی خود هستند.