آی‌سی‌تی نیوز – شرکت آمریکایی گوگل تصمیم دارد یک میلیارد دلار در اپراتور مخابراتی هندی ایرتل (Airtel) سرمایه گذاری کند. به گزارش پایگاه خبری ژاپنی « تک کرانچ»، این مبلغ بخشی از تعهد ۱۰ میلیارد دلاری گوگل در هند به شمار می آید که از طریق آن می کوشد با سرمایه گذاری در سهام شرکت‌ها، […]

آی‌سی‌تی نیوز – شرکت آمریکایی گوگل تصمیم دارد یک میلیارد دلار در اپراتور مخابراتی هندی ایرتل (Airtel) سرمایه گذاری کند.

به گزارش پایگاه خبری ژاپنی « تک کرانچ»، این مبلغ بخشی از تعهد ۱۰ میلیارد دلاری گوگل در هند به شمار می آید که از طریق آن می کوشد با سرمایه گذاری در سهام شرکت‌ها، همکاری تجاری، عملیاتی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و اکوسیستم، حضورش در هند را گسترش ‌دهد.

به گزارش ایرنا گوگل اعلام کرده است ۷۰۰ میلیون دلار از این مبلغ را برای به دست آوردن ۱.۲۸ درصد از سهام ایرتل، دومین اپراتور بزرگ مخابراتی در هند با بیش از ۳۰۰ میلیون مشترک، سرمایه گذاری خواهد کرد. همچنین گوگل می کوشد ۳۰۰ میلیون دلار دیگر نیز برای بررسی قراردادهای تجاری چند ساله با یک شرکت مخابراتی هندی سرمایه گذاری کند.

گوگل و ایرتل همچنین مشارکت با سازندگان گوشی های هوشمند را برای ساخت گوشی های هوشمند مقرون به صرفه تر بررسی خواهند کرد.

به باور «ساندار پیچای»، مدیر اجرایی گوگل و آلفابت، ایرتل یکی از پیشگامان آینده دیجیتالی هند به شمار می آید. وی افزود این سرمایه گذاری سبب گسترش اتصال و تضمین دسترسی عادلانه به اینترنت برای مردم هند خواهد شد.

در تیرماه ۱۳۹۹، گوگل اعلام کرد این شرکت به منظور گسترش حضور در بازارهای بین المللی، ۱۰ میلیارد دلاری در هند در بازه زمانی پنج تا هفت سال آینده سرمایه گذاری می کند.

به گفته پیچای، گوگل با سرمایه گذاری در سهام شرکت‌ها، همکاری تجاری، عملیاتی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و اکوسیستم، می کوشد حضورش در هند را گسترش ‌دهد.

هند یکی از مهم ترین بازارهای خارجی گوگل محسوب شده و محصولات و خدمات این شرکت نظیر موتور جستجو، یوتیوب و سیستم عامل اندروید به طور گسترده توسط کاربران این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آمارها نشان می دهد هند با ۱.۳۲ میلیارد نفر جمعیت، دومین کشور پرجمعیت جهان به شمار می‌رود. بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور در حال حاضر آنلاین بوده و بیش از ۴۵۰ میلیون تلفن هوشمند فعال در شبکه‌های مخابراتی آن ثبت شده‌ است.