رونمایی از کامپیوتری به اندازه یک ماوس
رونمایی از کامپیوتری به اندازه یک ماوس

آی‌سی‌تی نیوز – اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت ZTE یک مینی رایانه به اندازه و وزن یک ماوس معرفی کرده است. به گزارش ایمنا، ZTE مینی رایانه جدیدی مبتنی بر ابر معرفی کرده است که فقط ۵۵ گرم وزن دارد و سازگار با محیط زیست است. این محصول Taichi Cloud Computer W100D نام […]

آی‌سی‌تی نیوز – اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که شرکت ZTE یک مینی رایانه به اندازه و وزن یک ماوس معرفی کرده است.

به گزارش ایمنا، ZTE مینی رایانه جدیدی مبتنی بر ابر معرفی کرده است که فقط ۵۵ گرم وزن دارد و سازگار با محیط زیست است. این محصول Taichi Cloud Computer W100D نام دارد و به دلیل ابعاد کوچک و وزن سبک آن، در جیب قرار می‌گیرد. مینی رایانه بسیار سبک‌تر از گوشی‌های هوشمند معمولی است، با اینکه هنوز جزئیات زیادی در مورد این محصول در دسترس قرار نگرفته است، اما به نظر می‌رسد که صرفاً مبتنی بر ابر است و با استفاده از یک اتصال ساده عمل می‌کند.

مینی ‌رایانه‌ای به اندازه و وزن یک ماوس معرفی شد

مبتنی بر ابر بودن به این معنا است که انرژی کمی مصرف می‌کند و با محیط زیست سازگار است. بنابراین ابعاد بسیار کوچکی دارد، استفاده از آن بسیار آسان است و برای سناریوهای استفاده سبک مانند آموزش و کار اداری بسیار مناسب است. مینی رایانه ZTE یک پورت Type-C برای منبع تغذیه دارد و همه داده‌ها در یک مرکز داده ایمن اجرا می‌شود تا امنیت اطلاعات تضمین شود. به نظر می‌رسد که مشکل اصلی رایانش ابری تأخیر آن است، اما شرکت ZTE اعلام کرده است که پهنای باند همیشه در محدوده ۱۰۰ کیلوبیت در ثانیه تا ۲۰ مگابیت بر ثانیه نگه داشته می‌شود.

رایانه ذکر شده از فناوری جدیدی به نام low-code-high-definition بهره می‌برد که تجربه بهینه‌ای را حتی در شبکه‌های با کیفیت پایین تضمین می‌کند. رایانه ZTE Taichi Cloud Computer W100D شبیه مینی رایانه Ningmei شیائومی است، البته رایانه شیائومی ابری نیست.