آی‌سی‌تی نیوز – سفیر روسیه در کانادا به ادعای سایبری اخیر گلوبال نیوز و هشدارهای آژانس‌های اطلاعاتی کانادا واکنش نشان داد. به گزارش سایبربان؛ اخیرا شبکه تلویزیونی محلی گلوبال نیوز از حمله سایبری به شبکه‌های رایانه‌ای وزارت خارجه کانادا خبر داده و منابع ناشناس این شبکه دست داشتن روسیه و هکرهای این کشور در حمله […]

آی‌سی‌تی نیوز – سفیر روسیه در کانادا به ادعای سایبری اخیر گلوبال نیوز و هشدارهای آژانس‌های اطلاعاتی کانادا واکنش نشان داد.
به گزارش سایبربان؛ اخیرا شبکه تلویزیونی محلی گلوبال نیوز از حمله سایبری به شبکه‌های رایانه‌ای وزارت خارجه کانادا خبر داده و منابع ناشناس این شبکه دست داشتن روسیه و هکرهای این کشور در حمله را رد نکرده‌اند.

آژانس‌های اطلاعاتی کانادا به اپراتورهای زیرساخت‌های حیاتی در مورد تهدیدات سایبری برخاسته از روسیه هشدار داده و خواستار ارتقاء تدابیر امنیتی در برابر حملات سایبری شده‌اند.

این انتساب و هشدار واکنش سفیر روسیه در کانادا را به دنبال داشته است. آلیِک استِپانوف، سفیر روسیه در کانادا در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی تلاش برای انتساب حمله سایبری مذکور به روسیه را هیستری و مزخرف می‌داند.

این مقام دولتی می‌گوید: وضعیت اهریمن سازی از روسیه تا آنجا پیش رفته است که هر اتفاقی که در جهان رخ می‌دهد و نمی‌توان آن را به کسی نسبت داد بلافاصله به گردن روسیه می افتد، چونکه این یک تکنیک برد-برد در محافل رسانه‌ای و سیاسی غرب است. این فقط یک هیستری است، تبلیغات غربی ضد روسی خودساخته… نسبت دادن نوعی نیت مخرب به ما در قالب حملات سایبری مزخرف است. روسیه در فضای سایبری فعالیت‌های غیرقانونی مخرب انجام نمی‌دهد، برعکس، روسیه لیدر تلاش‌های بین‌المللی برای تقویت همکاری همه کشورها در مبارزه با تهدیدات امنیت اطلاعات بین‌الملل است.