آی‌سی‌تی نیوز – سرویس فدرال آنتی مونوپولی روسیه(FAS) اعلام کرد گوگل با قوانین غیر شفاف مسدود کردن حساب کاربری در یوتیوب، قانون آنتی تراست این کشور را نقض کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه FAS آمده است: این سرویس قوانینی برای ایجاد، تعلیق و مسدود کردن حساب های کاربری […]

آی‌سی‌تی نیوز – سرویس فدرال آنتی مونوپولی روسیه(FAS) اعلام کرد گوگل با قوانین غیر شفاف مسدود کردن حساب کاربری در یوتیوب، قانون آنتی تراست این کشور را نقض کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه FAS آمده است: این سرویس قوانینی برای ایجاد، تعلیق و مسدود کردن حساب های کاربری و محتوا در یوتیوب وضع کرده که مبهم و غیرقابل پیش بینی هستند. چنین رفتاری برخلاف منافع کاربران است و همچنین رقابت در بازارهای دیگر را محدود کرده است.

میزان جریمه برای گوگل، طی فرایند تحقیقات اداری تعیین خواهد شد. این پرونده علیه گوگل که موقعیت شرکت در بازار اشتراک گذاری ویدئو را هدف گرفته از آوریل سال گذشته آغاز شده است.

در ماه دسامبر روسیه جریمه ای سنگین برای گوگل وضع کرد. دادگاه روسیه جریمه ای ۷.۲ میلیارد روبلی (۹۸ میلیون دلاری) برای تخلف مداوم درباره حذف محتوای ممنوع برای گوگل وضع کرد. چند ساعت پس از آن جریمه ای ۲ میلیارد دلاری برای تخلفی مشابه برای متا وضع شد.