ردپای پگاسوس روی موبایل کارمندان کمیسیون اروپا
ردپای پگاسوس روی موبایل کارمندان کمیسیون اروپا
اتحادیه اروپا شواهدی یافته که نشان می دهد موبایل های برخی کارمندان آن با جاسوس افزار رژیم صهیونیستی هک شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، دیدیه ریندرز کمیساریای عدالت اروپا در نامه ای به صوفی اینت فالد، یکی از قانونگذاران اتحادیه اروپا نوشت، اپل در سال ۲۰۲۱ میلادی به او اعلام کرد احتمالا آیفونش با استفاده از جاسوس افزار پگاسوس هک شده است. این بدافزار محصول شرکت NSOاست که در منطقه تحت اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد.

هشدار اپل سبب شد دستگاه های خصوصی و کاری ریندرز و همچنین موبایل دیگر کارمندان کمیسیون اتحادیه اروپا بررسی شود. هرچند این تحقیقات هیچ دلایل محکمی از هک را نشان نداد، اما حاکی از نفوذ به آیفون بود.

در این نامه جزئیات بیشتری ذکر نشده و ریندرز در آن نوشته است: نمی توان با اطمینان کامل این شاخص ها را به یک عامل خاص نسبت داد.

در حال حاضر تحقیقاتی در اتحادیه اروپا در جریان است.

این نخستین باری نیست که مقامات رده بالای این اتحادیه هک شده اند. در ماه آوریل ۲۰۲۲ میلادی موسسه کانادایی« سیتیزن لب» کشف کرد بین ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی دفتر نخست وزیر انگلیس و همچنین ۶۵ تن از حامیان استقلال منطقه کاتالان در اسپانیا به جاسوس افزار رژیم صهیونیستی آلوده شده است.

به گفته این موسسه از جاسوس افزار پگاسوس برای نفوذ به موبایل و رایانه های فعالان حقوق بشر، قانونگذاران، خبرنگاران و گروه های مختلف استفاده شده است.

در این میان یک سخنگوی شرکت NSOاعلام کرده در تحقیقات اتحادیه اروپا همکاری می کند.