آی‌سی‌تی نیوز – رویترز مدعی شد به غیر از پگاسوس یک جاسوس افزار اسرائیلی دیگر به نام REIGN نیز آسیب پذیری موجود در گوشی های آیفون را مورد بهره برداری قرار داده بود. به گزارش سایبربان؛ آسیب پذیری امنیتی حالا اصلاح شده موجود در اپل آی او اس که مورد بهره برداری شرکت صهیونیستی NSO […]

آی‌سی‌تی نیوز – رویترز مدعی شد به غیر از پگاسوس یک جاسوس افزار اسرائیلی دیگر به نام REIGN نیز آسیب پذیری موجود در گوشی های آیفون را مورد بهره برداری قرار داده بود.
به گزارش سایبربان؛ آسیب پذیری امنیتی حالا اصلاح شده موجود در اپل آی او اس که مورد بهره برداری شرکت صهیونیستی NSO قرار گرفته بود، به صورت جداگانه مورد هدف یک شرکت اسرائیلی دیگر به نام QuaDream (کوآ دریم) نیز قرار داشته است. این شرکت نیز توانسته بود دستگاه های شرکت اپل را هک کند.

طبق گزارش رویترز، این دو شرکت رقیب تجاری اسرائیلی (NSO و کوآ دریم) هر دو، سال گذشته توانستند از راه دور به گوشی های آیفون نفوذ کنند و بدون نیاز به دخالت کاربر، گوشی های اپل را در معرض خطر قرار دهند.

کد مخرب مورد بحث ما FORCEDENTRY (CVE-2021-30860)، یک نقص امنیتی در آی مسیج است که می تواند در جهت دور زدن حفاظت های امنیتی آی او اس، نصب جاسوس افزار و دسترسی به اطلاعات زیادی از جمله مخاطبین، ایمیل ها، فایل ها، پیام ها، تصاویر، دوربین گوشی و میکروفون مورد استفاده قرار بگیرد.

جاسوس افزار شرکت کوآ دریم به نام REIGN (رِین) مشابه پگاسوس عمل می کند و کنترل کامل دستگاه هدف را در اختیار کاربران قرار می دهد.

افشاگری های متداوم حول محور برنامه های جاسوسی پیشرفته نشان از توسعه چشم گیر حملات پیچیده موبایلی است.