راه اندازی ۶G در چین تا ۸ سال آینده
راه اندازی ۶G در چین تا ۸ سال آینده
شرکت مخابراتی چاینا موبایل اسناد و دستورالعمل‌های شبکه نسل ششم تلفن همراه را که قرار است تا سال ۲۰۳۰ در چین راه اندازی شود، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی آن، چین در سال ۲۰۲۰ شبکه نسل پنجم تلفن همراه را راه اندازی کرد و حالا از برنامه‌های خود برای راه اندازی شبکه نسل ششم تا حدود سال ۲۰۳۰ خبر داده است.

معمولاً فناوری‌های مخابراتی و تلفن همراه هر ۱۰ سال یک بار به روز می‌شوند و چین هم قصد دارد حدود یک دهه بعد از تکمیل شبکه نسل پنجم خود شبکه نسل ششم این کشور را در دسترس عموم قرار دهد.

چاینا موبایل اولین شرکت مخابراتی جهان است که اسناد مربوط به معماری و طراحی شبکه نسل ششم را منتشر می‌کند که بر اساس آن انتقال سریع‌تر حجم بیشتری از داده‌ها ممکن می‌شود. از این طریق یک دنیای کاملاً متصل مبتنی بر ارتباطات بی سیم و استفاده از ماهواره‌های زمینی که پوشش جهانی یکپارچه را ممکن می‌کند، شکل می‌گیرد.

تحقیقات چین در مورد استانداردهای شبکه‌های مخابراتی نسل ششم از سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آغاز شده و پس از هشت سال به راه اندازی عملیاتی این شبکه‌ها منجر می‌شود. هم اکنون بیش از ۴۱۳ میلیون نفر در چین از خدمات شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه استفاده می‌کنند. شبکه‌های نسل ششم تلفن همراه با فناوری‌هایی مانند متاورس و برخی خدمات پیشرفته دیگر مانند هوش مصنوعی سازگاری خواهند داشت.