آی‌سی‌تی نیوز – در دومین رسوایی بزرگ صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه طی هفته جاری، ناظر مالی این کشور پس از آغاز تحقیقات در مورد صرافی وبیتکوین Vebitcoin، کلیه حساب های بانکی این صرافی را در داخل ترکیه مسدود و کارکنان آن را دستگیر کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، در […]

آی‌سی‌تی نیوز – در دومین رسوایی بزرگ صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه طی هفته جاری، ناظر مالی این کشور پس از آغاز تحقیقات در مورد صرافی وبیتکوین Vebitcoin، کلیه حساب های بانکی این صرافی را در داخل ترکیه مسدود و کارکنان آن را دستگیر کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، در دومین رسوایی بزرگ صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه طی هفته جاری، ناظر مالی این کشور پس از آغاز تحقیقات در مورد صرافی وبیتکوین Vebitcoin، کلیه حساب های بانکی این صرافی را در داخل ترکیه مسدود و کارکنان آن را نیز دستگیر کرده است.

مهمت نادر یاخچی، دادستان شهر موگلا در جنوب غرب ترکیه گفت: چهار مدیر و پرسنل این شرکت روز شنبه به اتهام کلاهبرداری بازداشت شدند.

این اقدام اندکی پس از آن منتشر شد که Vebitcoin ، یکی از پنج صرافی برتر ارز دیجیتال در ترکیه، با حجم گردش مالی روزانه نزدیک به ۶۰ میلیون دلار، اعلام کرد که فعالیت های خود را متوقف کرده است.

صرافی وبیتکوین علت این تعطیلی را ضرورت “انجام تمام مقررات و رسیدگی به ادعاها” پس از مواجهه با تراکم بالای غیر منتظره عملیات مالی اعلام کرد.

پس از آنکه رقیب محلی این صرافی یعنی تودکس Thodex، ناگهان فعالیت های مالی خود را متوقف کرد، وبیتکوین Vebitcoin به دومین پلت فرمی تبدیل شد که سقوط می کند.

فاتح فاروق اوزر، رئیس این پلت فرم، قبلاً از کشور فرار کرده بود و گفته می شود که مبلغ ۲ میلیارد دلار از سرمایه گذاران را با خود برده است.

در حالی که گزارش ها حاکی از آن بود که سرمایه نزدیک به ۴۰۰ هزار کاربر می تواند توسط این پلت فرم مسدود شود، اوزر قبلاً اصرار داشت که تعداد افرادی که در این پلتفرم سرمایه گذاری کرده اند حدود ۳۰ هزار نفر است.

هفته گذشته، بانک مرکزی ترکیه استفاده از ارزهای رمزپایه و دارایی های رمزنگاری شده برای خرید کالا و خدمات را ممنوع کرد. این اقدام از ۳۰ آوریل لازم الاجرا می شود.