دستگیری یک هکر در اتریش
دستگیری یک هکر در اتریش
آی سی تی نیوز - پلیس اتریش اعلام کرد یک هکر هلندی درماه نوامبر ۲۰۲۲ میلادی دستگیر شده که، نام کامل، آدرس و تاریخ تولد تقریبا تمام شهروندان اتریش را هک و برای فروش عرضه کرده بود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق بیانیه پلیس اتریش این هکر در می ۲۰۲۰ میلادی داده های مذکور را در یک انجمن آنلاین عرضه کرده بود که شامل نام کامل، جنسیت، آدرس و تاریخ تولد تمام شهروندان این کشور بوده است. همچنین کارآگاهان پلیس صحت داده های موجود را تایید کرده اند.

این مخزن داده حدود ۹ میلیون مجموعه اطلاعات را در بر داشته است. این در حالی است که جمعیت اتریش حدود ۹.۱ میلیون نفر است. هکرها مذکور همچنین مجموعه داده های مشابهی از شهروندان ایتالیا، هلند و کلمبیا را برای فروش عرضه کرده بود. البته پلیس اتریش داده های بیشتری در این زمینه فراهم نکرده است.

اطلاعات ثبتی در اتریش، در حقیقت داده هایی هستند که شهروندان باید در اختیار مقامات قرار دهند. در بیانیه پلیس آمده است: از آنجا که داده ها به طور آزاد در اینترنت موجود است، احتمالا این موارد اطلاعات ثبتی هستند که به کامل یا بخشی از آن به دست مجرمان افتاده است.

همچنین به گفته پلیس اشخاص ناشناسی برای دسترسی به داده ها مبالغی پرداخت کرده اند.

این هکر ۲۵ ساله در آپارتمانی در آمستردام دستگیر شده و هم اکنون پلیس هلند مشغول تحقیق و بازجویی از او است. سخنگوی پلیس اتریش اعلام کرد بیانیه مربوط به سرقت اطلاعات هم اکنون منتشر شده تا مانع تحقیقات نشود.