حکم استرداد جولیان آسانژ به آمریکا صادر شد
حکم استرداد جولیان آسانژ به آمریکا صادر شد

آی‌سی‌تی نیوز – دادگاه انگلیس رای به استرداد «جولیان آسانژ»، موسس وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا داد. به گزارش میزان «ایندیپندنت» نوشت، قاضی «پل گلدسپرینگ»، روز چهارشنبه، ۳۱ فروردین، در دادگاه «وست مینستر»، رسما استرداد «آسانژ» را به آمریکا تایید کرد. دادگاه «وست مینستر» پرونده را برای تصمیم گیری نهایی به وزارت کشور انگلیس فرستاده […]

آی‌سی‌تی نیوز – دادگاه انگلیس رای به استرداد «جولیان آسانژ»، موسس وبسایت افشاگر «ویکی‌لیکس» به آمریکا داد.

به گزارش میزان «ایندیپندنت» نوشت، قاضی «پل گلدسپرینگ»، روز چهارشنبه، ۳۱ فروردین، در دادگاه «وست مینستر»، رسما استرداد «آسانژ» را به آمریکا تایید کرد.

دادگاه «وست مینستر» پرونده را برای تصمیم گیری نهایی به وزارت کشور انگلیس فرستاده است.

اکنون تصمیم گیری درباره اینکه آیا موسس «ویکی‌لکیس» به آمریکا استرداد خواهد شد یا خیر، بر عهده «پریتی پتل»، وزیر کشور انگلیس خواهد بود.

انتظار می‌رود که تیم حقوقی «آسانژ» ظرف یک ماه آینده، پیش از ماه می، در این باره اقدام کند و حتی در صورت موافقت با استرداد، می‌تواند درخواست تجدیدنظر دیگری را به دادگاه عالی انگیلس ارائه کند.

ساعتی پیش حامیان «آسانژ»، از جمله «جرمی کوربین»، رئیس سابق حزب کارگر انگلیس، در مقابل دادگاه تجمع کردند و این روند را «مهری از سوی قاضی انگلیس برای جلب رضایت مقام‎های آمریکایی» توصیف کردند.

سال ۲۰۲۱ دادگاه عالی انگلیس با لغو تصمیم دادگاه بدوی که باید به «آسانژ» اجازه می‌داد آزاد شود، موافقت کرد؛ بر اساس این حکم «آسانژ» به طور نامحدود در حبس نگه داشته شد.

پرونده «آسانژ» به انتشار صد‌ها هزار سند در مورد جنگ افغانستان و عراق و همچنین اسناد دیپلماتیک در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ مربوط می‌شود.

آمریکا، «آسانژ» را به جاسوسی متهم کرده و خواستار استرداد این تبعه اهل استرالیاست.

موسس «ویکی لیکس» از اواخر سال ۲۰۱۹ پس از لغو وضعیت پناهندگی سیاسی‎اش، توسط پلیس انگلیس از سفارت «اکوادور» خارج شده و پشت میله‌های زندان نگهداری می‌شود.

او از سال ۲۰۱۲ در محوطه سفارت «اکوادور» در «لندن» زندگی می‌کرد.